Cum poți deveni un agent de vânzări mai „lustruit”
Nu fiecare dintre noi deținem un titlu de agent de vânzări, însă, în afaceri, este necesar să avem abilitățile acestea dezvoltate pentru a deveni un comunicator mai bun. Indiferent că tu conduci o companie sau ești angajat, la un moment dat de-a lungul unei zile faci activități de tip vânzare.
Părinții, de exemplu, folosesc tehnici de negociere și vânzări în fiecare zi prin convingerea copiiilor de a-și face patul sau de a învăța pentru testele viitoare de la școală. Un antreprenor aflat la început de drum petrece un timp semnificativ în încercarea de a-și vinde și promova ideile într-un mod practic și profitabil și face strategii pentru a avansa în procesul de creștere al afacerii. Un CEO sau lider al unei organizații mari este petrece în mod constant o perioadă semnificativă de timp în încercarea de a vinde viziunea companiei angajaților. Un angajat care lucrează pentru o companie petrece o cantitate semnificativă de timp în încercarea de a vinde seturi de competențe, astfel încât să poată câștiga teren în ochii șefilor și a obține o promovare în cadrul companiei.
Iată cum poți deveni un agent de vânzări mai „lustruit”
- Prima regulă şi cea mai importantă: adoptaţi permanent o atitudine pozitivă. Succesul în viaţă şi în vânzări depinde enorm de acest lucru.
- Învăţaţi totul despre produsul/serviciul pe care–l comercializaţi. Deveniţi expert.
- Repetaţi, repetaţi şi iar repetaţi prezentarea de vânzare. Înregistraţi-vă pe o casetă video şi studiaţi-vă apoi comportamentul.
- Implicaţi-vă clienţii în pledoaria de vânzare. Nu-i lăsaţi să asiste pasivi la “show”-ul dvs.
- Reţineţi numele clienţilor dvs. şi, ori de câte ori staţi de vorbă cu ei, folosiţi-l în conversaţie.
- Priviţi-vă clientul în ochi pentru a-i demonstra că nu aveţi nimic de ascuns.
- Aflaţi cât mai multe informaţii despre concurenţă.
- Anticipaţi posibilele probleme ce pot apărea în procesul de vânzare şi identificaţi soluţiile adecvate.
- Verificaţi-vă permanent stocurile. Pentru a şti ce puteţi vinde acum.
- Puneţi întrebări cât mai multe clienţilor înainte de a le face propunerea să cumpere de la dvs.
- Păstraţi-vă calmul. Meditaţi, încurajaţi-vă mental, respiraţi profund.
- Controlaţi-vă timpul. Folosiţi-vă timpul astfel încât să obţineţi maximum de profit la sfârştiul lunii.
- Odihniţi-vă bine în fiecare zi.
- Atunci când vindeţi nu încercaţi să imitaţi pe nimeni, nu jucaţi teatru, fiţi dvs. înşivă. Dezvoltaţi-vă stilul dvs. propriu.
- La fel, nu învăţaţi de pe rost pledoarii de vânzare. Folosiţi propriile dvs. cuvinte.
- Priviţi lucrurile din punctul de vedere al clientului.
- Învăţaţi să zâmbiţi sincer şi zâmbiţi cât de mult puteţi.
- Acordaţi maximum de atenţie primelor clipe pe care le petreceţi cu clientul. Aveţi o singură şansă să faceţi o primă impresie.
- Vizualizaţi-vă în fiecare zi ca fiind o persoană de succes. Şi, într-o bună zi, veţi fi cu certitudine un om de succes. Dacă nu sunteţi deja.
- Aveţi grijă de modul cum vă îmbrăcaţi şi cum arătaţi când sunteţi în public.
- Luaţi hotărârea de a fi cel mai bun agent de vânzări din compania pentru care lucraţi.
- Faceţi în aşa fel încât să petreceţi clipe cât mai plăcute împreună cu clienţii dvs.
- Nimeni nu poate vinde fiecărui client. Lăsaţi-vă un coleg să încerce acolo unde dvs. nu aţi izbândit.
- Aveţi încredere în forţele dvs. Doar astfel pot avea şi clienţii încredere în dvs.
- Fixaţi-vă obiective ambiţioase. Apoi luptaţi pentru a le atinge. Răsplătiţi-vă de fiecare dată când aveţi o mare reuşită.
- Nu încetaţi niciodată să învăţaţi să fiţi un agent de vânzări cât mai bun.
- Învăţaţi câte o tehnică nouă în fiecare săptămână. Puneţi-o cât de repede puteţi în practică.
- La începutul fiecărei prezentări vizualizaţi-vă că deja aţi încheiat cu succes vânzarea.
- Daţi mâna cu fermitate cu clienţii.
- Adotaţi un stil conversaţional în prezentările pe care le faceţi clienţilor dvs. Nu monologaţi, implicaţi-vă auditoriul.
- Zâmbiţi şi când vorbiţi la telefon.
- Străduiţi-vă să aflaţi nevoile reale ale clienţilor dvs.
- Vindeţi pentru a fi de ajutor clienţilor dvs. Nu vindeţi pentru banii pe care îi încasaţi.
- Analizaţi-vă periodic evoluţia profesională. Fixaţi-vă obiective atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung.
- Videţi doar produse în care dvs. personal aveţi încredere.
- Demonstraţi-i clientului dvs. că sunteţi diferit de concurenţă. Nu vă rezumaţi numai la a-i spune lucrul acesta.
- Urmăriţi presa din domeniul dvs. profesional pentru a fi la curent cu ce se întâmplă în industrie.
- Acordaţi atenţie fiecărui client. Făceţi-l să se simtă important.
Chiar dacă nu deții titlul de agent de vânzări, cu toții lucrăm în vânzări într-o măsură mai mică sau mai mare.