Cum îți folosești colegii ca să avansezi în carieră
1. Învață lucruri noi
Dacă munca ta nu e chiar una plină de provocări, zilele seamănă între ele și rutina e la ordinea zilei, soluția e să ieși din tiparele obișnuite. Mai exact, atunci când te poți elibera de sarcinile proprii mai devreme decât de obicei, oferă-ți ajutorul colegilor din alte departamente. Aici ai posibilitatea să-ți lărgești orizonturile, să afli lucruri noi și colaterale muncii tale. Dar poți oferi o mână de ajutor chiar și în interiorul propriului departament, pentru că, chiar dacă împărțiți aceleași sarcini, experiența de lucru a altor colegi poate fi diferită de a ta și îți poate furniza o abordare nouă. În fine, faptul că muncești cu altcineva își poate oferi o perspectivă diferită asupra modului în care munca ta crește organizația, ceea ce te face să o reevaluezi și să îți setezi noi obiective.
2. Cere ajutor când ai nevoie
Când termenul limită strigă la tine, iar ideile te-au părăsit cu totul, soluția e lângă tine: cere ajutorul colegilor. Măcar unul, dacă nu chiar doi, își vor face timp pentru tine. Sfatul numărul 2 se leagă de numărul 1, pentru că reciprocitatea e cheia bunei înțelegeri, și nu doar la serviciu.
3. Exersează, exersează, exersează
Dacă nu ești un jucător de echipă de felul tău, poate e bine să nu te străduiești să pari ceea ce nu poți deveni. Dacă ești însă dispus să faci lucrurile să meargă, practica este mama învățăturii. Să muncești bine în echipă presupune să cooperezi mereu, să iei decizii pe baza țintelor comune ale echipei, să comunici și să transmiți informații continuu către coechipieri, să îți onorezi promisiunile, să dai feedback constructiv, nu să învinovățești. Este atitudinea corectă, care cere însă exercițiu cât cuprinde. Iar dacă totul merge bine, colegii tăi vor dori să lucreze cu tine. Și să te propună, când va veni vremea, pe postul de șef.