Creativitatea şi pasiunea duc tehnologia spre noi orizonturi
Compania a investit peste 1 milion de euro până acum în cadrul parteneriatului cu Universitatea Politehnică din Timişoara pentru a oferi, nu numai universităţilor, dar mai ales studenţilor şi viitorilor angajaţi, posibilitatea de a fi mereu în pas cu ultimele tehnologii. Una dintre cele 19 universităţi Alcatel-Lucent din lume este în România.
Sunteţi într-o perioadă de creştere, în care faceţi foarte multe recrutări. Ce oameni aveţi în vedere, ce căutaţi? Ce grilă aveţi?
Într-adevăr, în momentul acesta, avem multe poziţii deschise, aşa cum am avut întregul an. În primele zece luni ale anului, am recrutat colegi pentru 180 de poziţii. Căutăm atât studenţi, cât şi seniori. De exemplu, dintre cei 180 de colegi noi, 50 au fost sunt studenţi. Până la finalul anului, alte 20 de poziţii sunt deschise pentru studenţi.
Aveţi un motiv pentru care preferaţi studenţi.
Angajăm studenţi din mai multe motive. Principalul motiv este că în Timişoara avem unul dintre cele mai importante centre de operare reţele la nivel modial. Am fost şi noi studenţi şi ştim cât de important este să ai posibilitatea de a lucra, de a-ţi deschide orizonturi noi. În plus, şi noi, ca organizaţie, ne creăm alte orizonturi, ne creăm deja filonul pentru viitori angajaţi permanenţi. Este o situaţie win-win. Lucrăm într-un domeniu foarte dinamic, competitiv, şi căutăm oameni creativi, iar când eşti tânăr şi student, eşti foarte creativ. Căutăm oameni pasionaţi, în general, profile IT, pentru poziţii în domenii diverse, poziţii pentru divizia de Wireless, şi pentru tot ce înseamnă zona de tehnologie a viitorului, precum şi specialişti în operarea reţelelor. În Timişoara, avem unul dintre cele mai importante centre Alcatel-Lucent la nivel global. De aici, colegii noştri lucrează pentru clienţi care nu sunt neapărat în România, ci pot lucra pentru companii de oriunde din lume.
Sunteţi sub-contractori pentru acele firme?
Suntem furnizori de servicii pentru aceste companii, ei sunt clienţii noştri. Practic, companiile au externalizat serviciul de gestionare a reţelei către Alcatel-Lucent şi colegii noştri, cei care se ocupă de managementul reţelei, lucrează nu numai cu echipamentele Alcatel-Lucent. Reţeaua clienţilor are echipamente diverse, este multi-vendor, ale diverşilor furnizori de echipamente, iar specialiștii noştri le gestionează pe toate, indiferent dacă sunt echipamente Alcatel-Lucent sau nu. Şi pentru acestcentru angajăm mulţi specialişti.
Sunteţi asaltaţi de cereri de angajare, de CV-uri?
Primim multe C.V.-uri, fapt ce ne bucură având în vedere numărul important de poziţii deschise.
Cum se face recrutarea? Pentru că oferta este foarte mare.
Vorbim despre un mix. Practic, am externalizat serviciul de recrutare unei companii specializate, dar avem şi o echipă internă care participă la recrutare. Să nu uităm de recomandările pe care le primim de la colegii noştri, pe care îi recompensăm pentru fiecare persoană recrutată pe care au recomandat-o. Această metodă o putem numi „friend on board”.
Este o modalitate nouă de recrutare?
Nu cred că este o metodă tocmai nouă în piaţă, dar se dovedeşte foarte eficientă, atât pentru poziţiile deschise studenţilor, cât şi pentru seniori. Prin „referral bonuses”, angajaţii care recomandă un viitor coleg sunt într-adevăr recompensaţi financiar. Bonusul pe care aceştia îl primesc este generos şi depinde şi de nivelul de experienţă şi poziţia noului coleg pe care l-au recomandat. Nu spun că esteuşor să găsim cei mai buni oameni din piaţă, de aceea apelăm la mai multe metode de recrutare, pentru a-i identifica.
Studenţii trebuie sa fie în an terminal sau nu contează?
Nu este un criteriu. Angajăm studenţi şi masteranzi indiferent de anul de studiu. Bineînţeles că avem poziţii deschise pentru care solicităm un anume nivel de experienţă, dar şi poziţii, precum cele deschide în cadrul Centrului de Operare Reţele, unde lucrează studenţi în Anul I.
Pentru că vin foarte mulţi oameni, câţi rămân şi câţi pleacă?
Nivelul de fluctuaţie este în media pieţei. Evident că unii dintre colegi pleacă, oamenii îşi schimbă locul de muncă, iar acest lucru este sănătos şi pentru noi, fiindcă ne oferă posibilitatea de a face un refresh în cadrul echipei.
Recrutările sunt pentru biroul din Timişoara sau din Bucureşti?
Angajările menţionate anterior sunt pentru poziţii deschise în Timişoara. Avem în plan să angajăm 20 de colegi şi în Bucureşti, unde lucrează în prezent aproximativ 30 de persoane.
Care este media de vârstă în companie?
Aproximativ 30-31 de ani. Avem colegi care lucrează de la înfiinţarea firmei în România, au experienţă în companie de peste 20 de ani. În acelaşi timp, avem şi colegi care abia au împlinit vârsta de 20 de ani.
Am aflat că oferiţi pachete de beneficii foarte interesante.
Pachetele de beneficii sunt mai mult decât interesante, sunt foarte atractive şi încercăm să le îmbunătăţim în fiecare an. Pentru toţi angajaţii Alcatel-Lucent din România, acesta constă în: Bonusuri de Crăciun şi Paşte; Tichete de masă + supliment de masă (creşterea valorii tichetelor); Asigurare individuală de sănătate; Decontare costuri grădiniţa / after-school / sau instituţii de educaţie a copiilor cu dizabilităţi; Decontare costuri sportive / wellness / cultural; Decontare ochelari sau servicii stomatologice; Decontare transport public, parcare sau închiriere biciclete (în mod particular în Timişoara); Tichete cadou pentru copii (de Crăciun); Posibilitate teleworking, în anumite condiţii, cu acoperirea abonamentului de Internet.
Aveţi un anumit cuantum al beneficiilor, în functie de poziţia deţinută în companie ?
Decontările şi costurile sunt acoperite într-un anumit cuantum, acelaşi pentru toţi angajaţii. Nu există nicio diferenţiere între aceştia. În plus, aproximativ 600 dintre colegi beneficiază de teleworking, adică pot lucra de acasă una sau două zile pe săptămână, în funcţie de specificul poziţiei. Nivelul de engagement este important şi bineînţeles că suntem mereu activi în această direcţie, dincolo de beneficiile materiale, cele non-financiare cântăresc mult.
Ce se va întâmpla odată cu integrarea cu NOKIA?
Este prematur să vorbim despre acest aspect, în condiţiile în care tranzacția nu a fost încheiată. Este adevărat că, în primăvară, şi-au manifestat interesul şi au început demersurile legale de obţinerea tuturor aprobărilor pentru a putea face o ofertă publică. Noi avem în continuare poziţii deschise şi ne continuăm strategia stabilită iniţial. În prezent, cele două companii sunt distincte, independente şi concurente pe piaţă.
Cum se fac trainingurile în companie?
În primul rând, intern, mai ales că în România avem una dintre cele 19 universităţi Alcatel-Lucent din lume, o oportunitate pentru dezvoltarea angajaţilor noştri. Acest lucru presupune existenţa unui grup de dezvoltatori de programe de training şi de traineri care livrează aceste programe pentru clienţii şi angajaţii Alcatel-Lucent. Iar trainerii de aici pot livra programele lor oriunde în lume, nu doar în România şi, în acelaşi timp, angajaţii din România pot avea acces la trainingurile virtuale din alte universităţi din cadrul grupului. Avem, deci, platformele interne, unde oferta de cursuri este extrem de variată. Există, de exemplu, oferte de cursuri complete pentru un anumit profil, care le permit colegilor să îşi dezvolte abilităţi în cadrul companiei, să înveţe tehnologii noi şi să poată lucra astfel în diferite departamente. Cursurile livrate intern sunt completate de alţi furnizori de traininguri, dacă noi nu avem un anumit produs şi este o necesitate să apelăm la resurse externe. În tehnologie, lucrăm într-un mediu atât de dinamic, încât este interesul tuturor să participe la cât mai multe cursuri. În ceea ce priveşte partea de soft skills, organizăm traininguri adresate în special managerilor, liderilor şi coordonatorilor de echipe.
Aveţi parteneriate cu universităţile?
Avem o relaţie de parteneriat de peste 20 de ani cu Universitatea din Timişoara, principalul nostru partener din mediul academic. Motivul principal este acela de a încerca să oferim, nu numai universităţilor, dar mai ales studenţilor şi viitorilor angajaţi, posibilitatea de a fi mereu în pas cu ultimele tehnologii. În cadrul parteneriatului cu Universitatea Politehnică din Timişoara am investit peste 1 milion de euro până acum, atât în laboratoarele pe care le-am dotat, cât şi în licenţe şi cursuri oferite şi susţinute de către specialiştii Alcatel-Lucent. Este modalitatea prin care le oferim studenţilor posibilitatea de a pune teoria în practică, de aceea chiar anul acesta am inaugurat platforma LTE din cadrul Politehinicii din Timişoara, o investiţie de 200.000 de euro. Laboratorul este accesibil oricărui student interesat să participe la cursurile predate în cadrul acestuia. Zona de management, partea de Wireless şi aplicaţii şi platforme IT sunt cele trei mari direcţii în care investim susţinut pentru dezvoltarea echipei.
Aveţi şi programe de internship pentru studenţi?
În plus faţă de cei 100 de studenţi care lucrează acum în cadrul Alcatel-Lucent, avem şi programe de internship, în general, pe timpul verii, ca practică plătită pe o perioadă de 2-3 luni.
Cum identificaţi talentele şi cum le cultivaţi?
Răspunsul la această întrebare, precum și continuarea materialului le găsiți pe site-ul hrmanageronline.ro.