Comportamente care scufundă organizaţia! 7 semne care le dau de gol
Sunt multe articole despre comportamente toxice şi politici care nu fac altceva decât să distrugă productivitatea şi engagementul, alungând talentele din organizaţie. Şi, cel puţin teoretic, noi suntem cei care trebuie să anihileze aceste devieri până nu e prea târziu. Azi am dat peste o listă, întocmită de Tim Gould, editor la o publicaţie americană de HR, care prezintă într-un mod explicit şi uşor sarcastic 7 dintre cele mai răspândite “toxine organizaţionale”. Pe câte dintre ele le simţiţi în jurul vostru? Hmmm….grea decizie, nu?!
1. Managerii au preferaţii lor
Şi managerii au tendinţa să îşi facă prieteni la birou, la fel ca toţi ceilalţi. Nu este nimic greşit aici. Problemele apar când acei manageri îi tratează diferit pe cei din “gaşca” de amici. Acest tratament preferenţial poate lua mai multe forme:
• Le poate oferi mai multe oportunităţi de a câştiga bonusuri (în detrimentul celorlalţi, evident);
• Le poate oferi mai multe şanse de a participa la training-uri sau evenimente de dezvoltare profesională;
• Se fac că nu văd atunci când respectivii “amici” abuzează de pauza de prânz sau încalcă regulile;
• Sunt mai îngăduitori cu deadline-urile angajaţilor preferaţi;
2. Liderii nu conduc prin propriul exemplu
Acţiunile liderilor, fie ei din executiv sau din zona de middle management, au un efect de cascadare asupra celorlalţi angajaţi. Liderii ofensivi “cresc” subordonaţi agresivi şi astfel se ajunge la un loc de muncă ostil. Cum îţi dai seama că ai un lider toxic în organizaţie.
• Liderul crede că politicile anti-hărţuire nu sunt valabile şi pentru el/ea;
• Liderul promite lucruri angajaţilor, dar nu se ţin de cuvânt;
• Liderului nu îi pasă de angajaţi cât timp pot să mai scoată un bonus;
• Este la ordinea zilei să auzi: “Pentru că aşa vreau eu”, “Pentru că aşa am făcut de fiecare dată”, “Eu semnez pentru salarii, deci eu iau deciziile”.
3. Şeful crede că salariul este “beneficiul”
Desigur, nu toţi angajatorii îşi permit să ofere pachete salariale cuprinzătoare. Dar cel puţin recunosc importanţa pe care beneficiile o au în rândul angajaţilor de azi. Sunt şi excepţii totuşi. Dacă ţi-ai auzit şeful spunând răspicat că “Ar trebui (ei, angajaţii) să fie fericiţi că sunt plătiţi” atunci când vine vorba de acordarea unui abonament medical sau a unui abonament la sală, e semn că te lupţi cu morile de vânt…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.