Cine câştigă într-o lume mai verde?
În următorii ani, aceste întâlniri periodice legate de schimbările climatice şi de intervenţiile nocive ale omului în mediul înconjurător nu au avut neapărat efectul scontat, însă numărul firmelor eco-friendly este în creştere. Dintr-un studiu recent al Ernst & Young reiese că 44% dintre companiile intervievate au declarat că, bunăoară, cheltuielile lor în zona de sustenabilitate – un termen destul de lemnos care se referă parțial la bunăstarea angajaților, dar mai ales la strategiile verzi ale companiilor – au crescut după criza financiară din 2008. Acest lucru este în concordanță cu tendința, de altfel sesizabilă la nivel internaţional, după cum susține Juan Costa Climent, reprezentant Ernst & Young: multe companii au descoperit că unele tipuri de investiții verzi le pot aduce, pe lângă imagine, şi câştiguri importante.
Îmbunătățirea eficienței energetice și gestionarea deșeurilor sunt exemple evidente. Odată cu creşterea prețurilor la petrol, diverse mici schimbări pot salva o mulțime de bani, motivul pentru care companiile adoptă diferite metode ambițioase pentru reducerea emisiilor. De asemenea, reducerea costurilor la energie este o altă parte din poveste. În lume, acest deficit va crea noi oportunități de a face bani: prin dezvoltarea de produse care utilizează mai puține resurse valoroase, de exemplu, sau care permit utilizatorilor să folosească mai puțină energie. Acelaşi lucru se întâmplă atunci când vorbim despre consumul de apă, în zonele în care apa este sau devine un lux, sau despre gestionarea deşeurilor, mai ales în ariile urbane aglomerate, unde se pot produce adevărate dezastre ecologice.
De exemplu, în Asia au început să se vândă produse special concepute pentru un viitor cu resurse limitate, cum ar fi detergenți care curăţă bine la temperaturi relativ scăzute și pot fi folosiţi cu relativ puțină apă. Institutul Global McKinsey susține într-un raport recent că folosirea energiei și utilizarea mai eficientă a resurselor ar putea salva 2.900 de miliarde de dolari pe an, până în 2030, și ar reduce masiv emisiile. Dar, nu în ultimul rând, companiile verzi ar putea face şi bani dintr-o nouă industrie.
Citește și:
Verde pentru angajaţi, pentru clienţi şi pentru mediu
Articol preluat din Revista Cariere de aprilie. Pentru detalii legate de abonare, click aici