Cinci lecţii despre concediere
Ce trece prin mintea unui manager atunci când este pus în faţa unei astfel de măsuri? Tim Berry, fondator şi preşedinte al companiei Palo Alto Software, prezintă pentru Business Insider o serie de experiente pe care le-a trăit legat de concedierea angajaţilor.
Acesta susţine că cel mai greu este să renunţe la o persoana care a dat tot ce are mai bun pentru a reuşi în activitatea pe care o are de întreprins, însă nu reuşeşte să se achite de acele obligaţii.
O altă decizie dificilă de luat este aceea când, deşi angajaţii îşi fac treaba bine şi nu ai ce să le reproşezi, dar condiţiile economice te împing să apelezi la reduceri de personal. Cum alegi salariaţii de care trebuie să te desparţi? O astfel de decizie rămâne la latitudinea fiecărui manager în parte.
Tim Berry e de părere că disponibilizarea unor angajati nu trebuie să vină ca o surpriză pentru management. Ceea ce ar trebui să reprezinte un motiv de surprindere pentru manageri este faptul că angajaţii nu reuşesc să îşi indeplinească atribuţiile pentru care sunt plătiţi.
De asemenea, preşedintele Palo Alto Software afirmă că singura dată când un manager are dubii privind corectitudinea deciziei pe care urmează să o ia când vine vorba de renunţarea la serviciile unui angajat este prima dată când acesta apeleaza la o astfel de măsura. Ulterior va întelege că raţionamentul economic din spatele concedierii a fost cel corect, iar pe viitor astfel de decizii nu vor mai ridica aceleaşi mari semne de întrebare.
Nu în ultimul rând, Berry este de părere că in locul unei concedieri, managerii ar putea apela la o recalificare a angajatului, o modificare a jobului pe care acesta trebuie să îl îndeplinească. Deşi afirmă că decizii de acest gen se pot dovedi mutări câştigătoare, preşedintele Palo Alto Software afirmă ca astfel de cazuri reprezintă, din păcate, excepţii.