Ce înseamnă să fii un lider. 6 versiuni diferite
George S. Patton : Nu le spune oamenilor cum să facă bine lucrurile; spune-le ce să facă şi lasă-i să te surprindă cu rezultatele lor.
Asta nu înseamnă că nu trebuie să explici clar întotdeauna, ceea ce vrei. Exemplificat, Patton îi îndeamnă pe manageri să nu dea ordine, ci să își motiveze angajații. Dacă oamenii sunt încurajați să acționeze, atunci vor veni și rezulatele bune pe care orice lider vrea să le aibă.
În completarea lui George S. Patton vine o viziune a lui Dwight Eisenhower, care spune că leadershipul este arta de a convinge pe cineva să facă ce vrei tu, de plăcere.
Bineînțeles, este de reținut că “cel mai bun exemplu de leadership este leadershipul prin exemplu”, conform lui Jerry McClain.
Angajatul este motivat de succesul liderului și, așa cum se întâmplă în orice domeniu, oamenii mici vor să ajungă mari. Așadar, dacă liderul are succes, angajatul învață cum să își depășească liderul. Depinde de lider să transmită celorlalţi ambiţia şi dorinţa de reuşită. Nu degeaba se numesc inspiraţionali. Până la urmă, și elevul vrea să își depășească profesorul, nu?
Nu este de neglijat nici faptul că, atunci când vrei sa devii un lider, trebuie să înveți permanent, să te informezi, să te dezvolți, așa cum spune și Jack Welch. Când vei deveni un lider, succesul tău va fi recunoscut în ajutorul pe care îl vei acorda celorlalți oameni care vor să se dezvolte. În acest mod, vei ajuta la creearea de noi lideri.
Un lider nu trebuie însă să fie absurd, chiar dacă lucrează într-o companie restrictivă. Oamenii, de obicei, urmează un lider doar dacă simt acest lucru. Doar dacă au aceleași convingeri și aceleași idealuri. Sam Rayburn susține că nu poți fi un lider și să le ceri altora să te urmeze dacă, la rândul tău, nu ai făcut asta. Nu poți obliga un om să te urmeze. Acest lucru trebuie să se întâmple de la sine.
Dacă vă întrebați care este diferența dintre un lider și un șef, atunci Theodore Roosvelt are un răspuns: Liderul dă tonul, șeful își asumă succesul. Liderul conduce, șeful dă ordine. Asta înseamnă că dacă vrei sa devii un lider, trebuie să asculți și părerile celorlalți, să le căpeți încrederea angajaților și să le fii prieteni. În acest fel nu le va fi teamă să fie deschişi la inovaţie, să își exprime ideile și, de ce nu, să conceapă proiecte de succes.
Mai exact, îți trebuie mai multe să devii un lider. Imaginație, tehnică, talent, motivare, convingere. Vă las pe voi să completați șirul lung al calităților unui lider.