Când „plus valoare” devine mai mult decât o expresie…
Cum a fost? Ce l-a determinat pe absolventul Facultăţii de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia informaţiei din cadrul UPB să se orienteze în 2008 către cursurile EMBA de la University of Sheffield? Cristian Paţachia-Sultănoiu sintetizează: „În 2008, deja de opt ani în departamentul tehnic din Orange România, îmi doream foarte mult să-mi completez pregătirea cu noi cunoştinţe din zona de business management şi planificare financiară strategică“.
EMBA – Unde, când?
Cristian s-a decis după ce a găsit aproape ceea ce-şi dorea, ca informaţie introductivă, în pachetul informativ al Universităţii Sheffield, începând de la descrierea modulelor, a profilelor profesorilor şi referinţele internaţionale ale absolvenţilor. Iar pentru că mulţi se întreabă despre vârsta la care ar trebui să te gândeşti la un asemenea program, Cristian spune acum: „Există mai multe perioade propice pentru a lua o decizie de a urma un program EMBA. Un bun moment este atunci când cel interest conştientizează că îşi doreşte o evoluţie în zona intraprenoriatului sau antreprenoriatului”.
Zona aşteptărilor
Zone noi de business de explorat, viziunea unei noi laturi a expresiei „a aduce plus valoare” sunt încă două argumente care au contribuit la luarea deciziei de a se înscrie la EMBA. „Îmi doream să pot înţelege toate proiectele colegilor mei din echipele Financial Planning sau Business Planning. Voiam să pot evalua şi diferenţia proiectele care meritau să fie propuse pentru investiţie, în raport cu cele care nu ar fi adus nicio valoare companiei. În acest moment, pot spune că am învăţat să interpretez raportările financiare ale unei companii în scopul unui proces de «due dilligence». Înţeleg utilizarea şi relevanţa metodelor de analiză şi pot evalua alternativele de finanţare în funcţie de cinci criterii esenţiale: cost, timp, expunere la risc, grad de control şi flexibilitate”, spune Cristian.
Motivaţia discipolilor vine şi de la profesori
Stilul dinamic şi interactiv de desfăşurare a modulelor programului Universităţii Sheffield l-au determinat să se simtă confortabil în cadrul dezbaterilor pe teme financiare sau economice. „Deşi subiectele nu făceau parte iniţial din zona mea de confort, programul m-a ajutat să-mi clarific obiectivele de carieră pe termen lung. Studiile de caz din zona de Corporate Financial Management, International Financial Managament, Business Strategy sau Current Issues in Management au fost foarte relevante. Am avut profesori care au activat sau activează pe poziţii de CFO în cadrul operatorilor de telecomunicaţii din Europa de Est, un avantaj major în transmiterea informaţiei şi în analizele comparative realizate în cadrul studiilor de caz, unde componenta locală era analizată în paralel cu diversitatea internaţională”, spune Cristian.
Dificultăţi, nu obstacole
„Mă aşteptam la un efort şi la o serie de adaptări în ceea ce priveşte timpul petrecut cu familia. Am avut norocul să beneficiez de toată susţinerea necesară din partea soţiei şi a părinţilor, ei au preluat tot greul”, mărturiseşte Cristian. Cu siguranţă că trebuie şi multă ordine şi tenacitate. „Alocam zilnic, după orele de birou, în jur de 3-4 ore pentru studiu şi pentru redactarea lucrărilor din cadrul cursurilor, iar în weekend petreceam în jur de 6-7 ore parcurgând livrabilele de curs şi încercând să identific surse de informaţii suplimentare din cadrul librăriei online“, ne spune Cristian.
Cât de util este astăzi un Mba sau EMBA?
Este una dintre întrebările „arzătoare” pe care şi-o pun viitorii cursanţi. Cristian Paţachia-Sultănoiu ne-a răspuns: „Un program ca acesta, de EMBA al Universităţii Sheffield, este de urmat în special de către acei manageri sau experţi care studiază fezabilitatea migrării în zona de antreprenoriat ca o completare la dorinţa de a-şi perfecţiona educaţia academică cu noţiuni noi. Adică cele de business management, finanţe, economie, marketing şi managementul resurselor umane.”
Articol preluat din Revista Cariere de aprilie. Pentru detalii legate de abonare, click aici