Angajaţi fericiţi, clienţi fericiţi
„Angajaţi fericiţi = clienţi fericiţi. Această ecuaţie este în ADN-ul Carrefour pretutindeni în lume”, spune Ana Krasovschi, Director Resurse Umane Carrefour România.
Practic, acţiunile de motivare nonfinanciară care s-au dezvoltat de-a lungul ultimilor ani sunt de două feluri: spontane (de la un simplu „mulţumesc”, la un buchet de flori, o carte, o diplomă sau organizarea unor întâlniri cu colegii din departament/magazin ca prilej de sărbătorire a succeselor şi de recunoaştere a meritelor) şi programe de motivare şi recunoaştere derulate la nivel de companie. Acestea din urmă sunt foarte multe la număr, dar printre ele se numără o scrisoare de bun venit şi perioada de integrare cu „buddy” (un coleg cu experienţă, care cunoaşte bine magazinul şi activitatea şi care îl poate ajuta pe noul venit să se integreze mai uşor); comunicate interne difuzate în toată compania prin care se anunţă promovările şi numirile în funcţie; newsletter săptămânal în care se spun poveştile frumoase ale angajaţilor; cadouri oferite de zilele de naştere; premiul Angajatului lunii (câştigătorii primesc atât o recompensă financiară, cât şi recunoaşterea publică a reuşitei); premiul Ideea lunii, pentru angajaţii care propun idei îndrăzneţe, aplicabile la nivel de magazin, cu rezultate măsurabile etc.
De asemenea, tot pentru angajaţi se organizează anual o gală naţională (Trofeele Oscarrefour), care recompensează la nivel de companie echipele cu cele mai frumoase rezultate şi iniţiative. „Încurajăm feedback-ul şi comunicarea bi-direcţională prin organizarea de mese rotunde lunare ale directorilor cu angajaţi din magazinele lor sau prin organizarea unor mic-dejunuri ale middle managementului de la sediu cu Directorul general", spune Ana Krasovschi. Toţi oamenii din Carrefour au permanent posibilitatea de a învăţa lucruri noi, de a se dezvolta – atât profesional, cât şi personal. „Unul dintre programele noastre de suflet din prezent este Leadership Development Program – destinat actualilor şi viitorilor lideri Carrefour. Programul echipează participanţii cu toate abilităţile necesare unui lider de succes: de la gestionarea unei echipe, comunicare, coaching, până la aspecte mai tehnice: prezentări de business, managementul timpului, gândire strategică etc”, adaugă Ana Krasovschi.
Un alt program proaspăt lansat este „FAST – pentru o viaţă mai bună…la birou”, un program destinat tuturor angajaţilor, în special de la sediul central, prin care se doreşte crearea unei culturi a eficienţei personale şi de echipă: cum să fii mai Flexibil, Agil, să lucrezi mai Simplu şi la Timp.
„Oamenii sunt încurajaţi să aibă iniţiative, să zâmbească, să construiască o relaţie cu clienţii. Cum facem asta? Prin formări, evident. Dar mai mult decât atât, prin crearea unei atmosfere plăcute la locul de muncă. Vrem să ne simţim cu toţii bine, să ne distrăm muncind, să transmitem energia şi buna dispoziţie tuturor celor care vin la noi în magazine, la cumpărături”, mai spune Ana Krasovschi.
Careffour pentru angajaţi
– Târgul intern de joburi este un instrument de recrutare internă prin care se oferă transparenţă maximă asupra posturilor "deschise" din companie şi, de asemenea, se oferă tuturor şansa de a aplica la jobul dorit.
– Din 2014 compania a început să pună din ce în ce mai mult "fun" în zona de formare. "Învăţăm jucându-ne! Şi asta o facem prin filme sugestive create chiar cu angajaţii, prin jocuri, concursuri şi cât mai multe elemente vizuale în care ei să se regăsească. Vrem să venim astfel în întâmpinarea noii generaţii Y", spune Ana Krasovschi.
Articol preluat din Revista Cariere de iunie. Pentru detalii legate de abonare, click aici