Ai greșit. Ce faci mai departe?
Ni se întâmplă tuturor să greșim. Dar ce contează cu adevărat este ce facem mai departe. Dana Demetrian, Vicepreședinte Executiv, Retail și Private Banking – BCR, Dan Ștefan, Executive Director Autonom, Dania Șelaru, Sales Director Strategic Accounts Telekom România, și Wargha Enayati, Fondatorul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria, prezenți, miercuri, la Sales Performance Summmit 2015, organizat de Trend Consult, au explicat ce este imperativ să facem după ce am realizat că am greșit.
Dana Demetrian, Vicepreședinte Executiv, Retail și Private Banking BCR, a subliniat că orice decizie are un element de eroare: „Sigur că, dacă luăm decizia ca un tot, cu siguranță puteam să facem mai bine cu un procent de 20%. Dar greșeala trebuie recunoscută. Bineînțeles, există și frica de a pleca dintr-o companie din cauza unei erori”. Dana Demetrian a adăugat că întotdeauna trebuie să ne gândim cum să facem lucrurile mai bine și e foarte important să ne dăm seama cum depășim acel moment în care ne recunoaștem eroarea.
Dan Ștefan, Executive Director Autonom, a atras atenția că, pentru a promova inițiativa, trebuie să tolerezi greșeala: „Procedurile descurajează inițiativa. Trebuie să lucrăm permanent cu disonanțele cognitive pe care le avem. De obicei, căutăm elemente care ne confirmă ideea, nu care ne infirmă ideea”.
La rândul ei, Dania Șelaru, Sales Director Strategic Accounts, Telekom România, crede că primul pas pe care trebuie să-l facem atunci când greșim este să recunoaștem. „Trebuie să recunoști că ai luat o decizie proastă. Cu sinceritate și cu mers către management. Asta am făcut și, de cele mai multe ori, am fost respectată pentru asta”, a explicat Dania Șelaru.
Un alt factor important în procesul de recunoaștere a unei greșeli este curajul, consideră Wargha Enayati, Fondatorul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria: „Curajul este foarte important. În organizațiile mai mari, există practica de a băga greșelile sub preș până când se poate. Contează cât de unită este o echipă. Cuvântul cheie este unitatea”.
Dana Demetrian, Vicepreședinte Executiv Retail și Private Banking, BCR, Dan Ștefan, Executive Director, Autonom, Dania Șelaru, Sales Director Strategic Accounts, Telekom România, și Wargha Enayati, Fondatorul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria au fost speakerii Sesiunii I – „Best practices – Decizii de business orientate către maximizarea performanței” a Sales Performance Summit.