9 sfaturi pentru a deveni cel mai bun CEO care există
1. Învață să întrebi ce e important
Fixează-ți trei priorități majore ale momentului. Sigur, vei avea întotdeauna mici probleme de rezolvat, dar încearcă să nu devii o victimă a listei de rezolvat (to-do list). Dezvoltă-ți un soi de „amnezie”, întreabă-te în fiecare zi care e lucrul cel mai important în acel moment.
2. Concentrează-te asupra stakeholderilor (părților interesate)
Este simplu să cazi în patima pasiunii pentru ceea ce faci și să pierzi din vedere care e datoria unui CEO, adică a crea valoare pentru clienții tăi, pentru echipă și pentru acționari, într-un cuvânt pentru stakeholderi.
3. Spune povești
Cea mai bună variantă pentru ca mesajul tău să se facă auzit este să spui povești. Nu utiliza limbajul de lemn, nu folosi fraze sforăitoare. Păstrează mesajul uman, plin de umor. Ai nevoie de acest lucru pentru a-ți apropia echipa, clienții, acționarii.
4. Conștientizează cu adevărat care este scopul afacerii tale
Întreabă-te, în cazul în care afacerea ta ar dispărea mâine, ar conta cu adevărat ? Și de ce? E ceva ce o diferențiază de celelalte?
5. Fii „paznicul” afacerii tale
Trebuie să fii „paznicul”companiei, afacerii tale. CEO-ul este cel care definește și setează standardele. Există situații în care oamenii te vor împinge să compromiți standardele, de dragul de a grăbi lucrurile sau pentru a obține mai multă libertate. Nu te lăsa păcălit, rămâi fidel principiilor tale.
6. Stabilește-ți obiective înalte
Nu porni niciodată cu obiective mici. Membrii echipei tale îți vor spune des că ar fi bine să îți fixezi obiective mici. Dacă te mulțumești cu obiective mici, vei obține rezultate mici. Personalul se poate plânge că așteptările tale sunt prea mari, dar în cele din urmă îți vor mulțumi. Nu există nici o recompensă mai mare decât aceea de a-ți ajuta angajații să obțină ceea ce au crezut ei că e imposibil de realizat.
7. Autoreflecție și treci mai departe
A nu se confunda încrederea în sine cu autoreflecția. Directorii generali mari sunt autoreflexivi și pretențioși cu propria persoană. Nu îți arăta niciodată slăbiciunile în fața echipei tale. Poți să faci asta doar în fața oglinzii, la tine acasă. Află de ce anume are nevoie echipa de la tine pentru a putea înainta așa cum ți-ai propus.
8. Pune-te în slujba celorlalți
Jobul de CEO este despre a face mai mult pentru ceilalți decât pentru tine. Renunță să vezi lucrurile din punctul de vedere al nevoilor tale, întreabă-i pe ceilalți – clienți, echipă, acționari – ce așteaptă de la tine. Apoi fă în așa fel încât lucrurile să se întâmple.
9. Experiența te ajută să devii „tăbăcit” în fața unor situații
Ca CEO al unei afaceri – mai ales dacă ești fondatorul – ai parte de multe evenimente mai mult sau mai puțin bune. Nu lăsa presiunea emoțională să te doboare. Echipa ta va „citi” mai bine decât crezi aceste slăbiciuni și dacă ei miros vulnerabilitate și slăbiciune, vei avea mai puțină autoritate în fața lor.