7 metode care ucid motivaţia angajaţilor
1. Oamenii toxici
Dacă ţi-ai petrecut timpul cu oameni cu adevărat toxici, atunci ştii cât de nimicitori şi epuizanţi sunt. Oamenii toxici răspândesc negativitate în jurul lor şi înăbuşesc pozitivitatea. Dacă ai asemenea oameni în companie, ai grijă să faci în aşa fel încât să minimizezi prejudiciul adus.
2. Fără dezvoltare profesională
Toţi vor să crească profesional şi să înveţe cât mai multe lucruri. Fără această dezvoltare, locul de muncă va creşte într-un mod mai monoton. Dezvoltarea profesională a fiecărui angajat îi oferă şansa de a creşte în carieră şi, de asemenea, el va simţi că atât tu, cât şi organizaţia aveţi o mare implicare în succesul lui.
3. Lipsa viziunii
O viziune comunicată clar setează o direcţie şi le oferă angajaţilor o mai bună concentrare. Fără această viziune, chiar şi cei mai buni angajaţi vor fi mai puţin eficienţi, pentru că este greu să excelezi dacă nu ai o imagine de ansamblu.
4. Timp pierdut
Dacă ai genul de loc de muncă unde întâlnirile se petrec fără un motiv serios, iar mailurile care sunt trimise nu conţin o informaţie relevantă, atunci este probabil ca angajaţii tăi să fie foarte frustraţi.
Arată-le oamenilor că-i apreciezi şi le valorizezi timpul petrecut în companie.
5. Comunicare nepotrivită
Când comunicarea nu este eficientă, oamenii petrec jumătate din timpul lor încercând să descifreze şi să înţeleagă mesajul, iar cele mai importante sarcini sunt făcute pe jumătate, informaţia este blocată şi încep să se construiască tot felul de zvonuri. Aşa că o comunicare clară este benefică oricui.
6. Management vertical
Dacă ai fost pus în situaţia în care ideile tale nu au fost apreciate sau chiar auzite, dacă ai lucrat într-un loc unde trona principiul “păstrează liniştea şi fă ce îţi spun eu”, înseamnă că ştii deja cât de greu este să iniţiezi o colaborare eficientă. Cu cât colaborezi mai mult şi mai eficient, cu atât motivaţia tuturor va creşte.
7. O conducere proastă
Liderii ineficienţi dăunează fiecărui membru al echipei, dar şi întregii organizaţii. Chiar şi cei mai buni angajaţi au nevoie de un leadership eficient pentru a excela.
Începe prin a-ţi perfecţiona propria metodă de a conduce, apoi încearcă să creşti cei mai buni lideri din organizaţie. Este cea mai bună metodă de a îmbunătăţi locul de muncă pentru orice angajat.
Dacă recunoşti elementele de mai sus încearcă să faci tot ce-ţi stă în puteri pentru a construi un mediu benefic pentru angajaţii tăi. Reţine că angajaţii buni nu zăbovesc prea mult în locuri de muncă cu un mediu negativ.