5 strategii de management pe care să le evitați
În timp ce încercați să deveniți un lider mai bun, asigurați-vă că evitați aceste strategii extreme de management :
Șeful extrem de prietenos
Atunci când vă asumați responsabilitatea pentru un grup de oameni, vă doriți, în general, să vă placă. Vreți ca ei să se simtă confortabil atunci când vă adresează întrebări, să le placă să petreceți opt ore pe zi împreună și, să fim sinceri, să creadă că sunteți cel mai tare șef pe care l-au avut vreodată. Într-adevăr, este bine să fiți apropiați de angajați, dar testul apare atunci când se ivesc situații complicate – când sunteți nevoiți să oferiți feedback, vești proaste sau să certați pe cineva. Veți fi capabili să le dați veștile proaste sau să-i criticați, în ciuda relației de prietenie cu ei?
Dacă nu, acest stil de management va eșua rapid. Sigur, angajații poate că o să vă placă mult, dar dacă nu puteți să le oferiți îndrumare și autoritate atunci când este nevoie, eficiența voastră de lideri va avea mult de suferit.
Șeful cu veștile proaste
Bineînțeles că și opusul este la fel de rău. Pentru a fi siguri că sunt respectați, unii manageri se vor comporta ca niște tirani, asigurându-se că angajații lor știu cu exactitate ce greșesc – de fiecare dată când greșesc. Acești manageri insistă pe lucrurile negative și se bazează întotdeauna pe critică în loc de laudă.
Deși feedback-ul constructiv este deseori necesar, studiile arată că pentru a atinge cel mai înalt nivel de performanță este bine să-i oferiți echipei șase comentarii pozitive pentru fiecare comentariu negativ. În plus, recunoașterea meritelor s-a dovedit a fi un factor cheie în motivarea angajaților.
Deci, dacă vă folosiți de fiecare oportunitate pentru a contrazice sugestiile angajaților sau pentru a dovedi ce au greșit, performanța angajaților și percepția lor despre voi, ca lideri, vor avea de suferit.
Citeşte mai mult pe dorudima.ro