5 abilități de bază în antreprenoriat
1. Cercetarea
Este necesară în procesul de planificare, la lansarea, dar și în derularea afacerii. Va trebui să cercetezi cum este piața, care îți sunt competitorii și care sunt problemele cu care ei s-au confruntat deja. E nevoie chiar să faci cercetări privind angajații și clienții viitori pentru a te asigura că se potrivesc afacerii tale. O cercetare bine făcută poate rezolva sau chiar preveni aproape orice problemă comună care apare la începutul unei afaceri.
2. Concentrarea
Capacitatea de a te concentra asupra unei probleme este o trăsătură de personalitate, dar și o însușire care se poate învăța. Unora dintre oameni le vine mai ușor ca altora să se concentreze. Ceilalți vor trebui să facă eforturi mai mari, dar nu au încotro. Fără concentrare nu poți prioritiza sau maximiza productivitatea. Află ce medii și ce obiceiuri îți cresc la maximum atenția și fă eforturi pentru a-ți îmbunătăți rezultatele.
3. Gestionarea banilor
Managementul banilor este vital în primii ani ai oricărui startup. Să câștigi mai mult decât cheltuiești în operațiunile curente reprezintă baza unei companii de succes. Însă, chiar și companiile profitabile pot deveni victime ale proastei gestionări, iar acest lucru duce aproape invariabil la faliment. Ca antreprenor trebuie să te asiguri că ai destui bani disponibili pentru toate cheltuielile operaționale, inclusiv salarii, facturi la utilități, chirii. Pentru aceasta, trebuie să tai toate costurile ne-necesare și să urmărești ca plățile să-ți fie făcute la timp.
4. Comunicarea
Ai nevoie de comunicare în toate aspectele unei afaceri: când vorbești cu investitorii sau cu partenerii pentru a te asigura că afacerea este pe drumul cel bun, când comunici cu clienții pentru a le vinde ideea ta și a construi o relație cu ei, dar și când stabilești direcția în care merge afacerea și delegi responsabilități angajaților. Fără un cadru stabil de comunicare, orice afacere este destinată eșecului. Comunicarea se învață cel mai bine prin practică, iar o modalitate este să întâlnești oameni la evenimentele de networking.
5. Învățarea
Că să înveți în mod eficient trebuie mai întâi să vezi care sunt tehnicile de învățare care dau roade în cazul tău și să decizi care sunt resursele cele mai valoroase pentru achiziția de noi informații și abilități. Mentorii sunt o sursă majoră de învățare pentru noii antreprenori. Dacă nu ai acces direct la unul, există resurse alternative pentru a te dezvolta ca lider în afaceri. Mergi la evenimente de networking și la seminarii publice, urmărește webinarii și cursuri online gratuite de câte ori poți. Citește mult, inclusiv știri și cărți de nonficțiune.