5 abilități cruciale pentru avansarea în carieră
Aceste competențe personale pot reprezenta factorul decisiv pentru avansarea în carieră. Ele pot face diferența între a obține încrederea celorlalți și a fi uitat, între avansarea și respingerea unui proiect, între a fi promovat și a te plafona. Aceste abilități te ajută nu doar să fii un angajat mai bun, ci și o persoană excelentă.
Iată, așadar, care sunt cele cinci competențe personale esențiale pentru succes, ce pot fi exersate în interacțiunile zilnice:
1. A asculta: arma ta secretă în comunicare
Adesea, oamenii cred că a avea abilități dezvoltate de comunicare înseamnă să vorbești excelent în fața unui public. Dar cei care știu să comunice fac un lucru pe care ceilalți îl omit de multe ori. Ei știu să asculte.
Cea mai simplă modalitate de a câștiga încrederea cuiva este să asculți ce are de spus persoana respectivă. Ascultătorii buni nu se gândesc la ce urmează să spună atunci când interlocutorul vorbește, ci pun întrebări și se concentrează asupra conversației.
O idee bună este folosirea unor expresii precum „Spune-mi mai multe despre asta”. Cel mai valoros lucru pe care îl poți oferi cuiva este atenția ta.
2. Responsabilitatea: ține-te de cuvânt
Atunci când lucrurile nu merg bine și tu ești cel responsabil, nu căuta scuze, nu ignora problema și nu da vina pe altcineva. În loc de asta, asumă-ți responsabilitatea pentru partea ta de vină și învață din experiența respectivă.
Atunci când lucrezi la un proiect este simplu să trimiți un e-mail și să presupui că ți-ai făcut treaba sau să spui că ești de acord cu o propunere, dar să nu depui niciun efort pentru a duce lucrurile la bun sfârșit. Cu toate acestea, a fi responsabil mai înseamnă și să îi responsabilizezi pe ceilalți, să te asiguri de faptul că sarcinile au fost îndeplinite și să îți respecți promisiunile.
Această abilitate presupune a te ține întotdeauna de cuvânt. Este esența integrității și a încrederii.
Citeşte mai mult pe dorudima.ro