4 modalități de a preveni apariția plictiselii în companie
Așadar, toți managerii ar trebui să-și pună următoarea întrebare: este plictiseala o stare frecventă pentru oamenii din echipa voastră? Problema este că, atunci când angajații sunt plictisiți în mod constant, este foarte probabil ca potențialul lor să nu fie folosit cu adevărat. În acest caz, ei nu se vor simți motivați, iar nivelul lor de engagement va fi foarte scăzut. Într-adevăr, putem spune că un timp de relaxare pentru mintea fiecărui angajat este benefic, dar există anumite limite ce nu trebuie depășite la locul de muncă. Trebuie să fim atenți în privința potențialelor efecte negative, cum ar fi un nivel scăzut de engagement și de satisfacție la locul de muncă, având drept consecință fluctuația de personal.
Plictiseala dăunează eficienței unei echipe ca urmare a lipsei noastre de atenție.
Cum se definește plictiseala?
În anul 1991, Fisher descrie plictiseala ca fiind “o stare afectivă tranzitorie în care individul simte o lipsă acută de interes față de activitatea actuală” Pentru o definiție completă, nu putem da vina exclusiv pe sarcini sau mediu de lucru, nevoile individuale ale persoanei respective și motivația jucând, de asemenea, un rol important. Și tocmai acest element ne determină responsabilitatea de a dezvolta strategii ce abordează problema plictiselii.
Ce e de făcut?
Stabiliți un dialog
Este necesar să deschideți acest subiect. Cât de des se plictisesc angajații? Când se întâmplă acest lucru? Este puțin probabil ca cei mai buni angajați să treacă prin perioade îndelungate de plictiseală. Înainte să li se întâmple acest lucru, ei vor face tot posibilul pentru a schimba această stare. Unii vă vor cere sarcini mai interesante și mai complicate, iar alții vor analiza posibilitatea de a-și găsi un alt loc de muncă.
Citeşte mai mult pe dorudima.ro