Imaginea face cât o mie de cuvinte: Liderii români au descoperit importanţa brandingului personal
Aproape 40% dintre antreprenorii români se implică direct în activitățile de marketing ale organizației, iar 24% dintre manageri își promovează firma, în special prin participarea la evenimente, potrivit unui studiu remis Revistei CARIERE.
Cercetarea de piaţă arată că românii încep să înteleagă un lucru esențial: oricine poate avea brand personal.
Un concept din ce în ce mai răspândit, atât în rândul angajaților, cât și în rândul angajatorilor. Iar într-un viitor nu prea îndepărtat, la procesul de recrutare vor sta față în față două branduri, unul ce reprezintă compania și altul suficient de relevant la o căutare online pentru angajare.
Accesul la noi oportunități și crearea unei relații cu publicul țintă sunt alte beneficii ale brandingului personal, recunoscute de liderii români, potrivit studiului.
Citeşte şi: 6 paşi pe care să-i urmezi pentru construirea unui brand profesional
Bărbații antreprenori (39%) sunt mai puternic implicați, în dezvoltarea propriei imagini în interesul companiei, decât femeile (34%), prin folosirea mai intensă a tuturor mijloacelor de promovare.
În plus, bărbații pun mai mult accent pe imaginea personală pentru a se diferenția de competitori, respectiv 25% dintre aceștia, comparativ cu femeile antreprenor, ce reprezintă doar 16%. Dezvoltarea afacerii în procente de la un an la altul prin folosirea acestei modalități poate fi spectaculoasă.
Pe de altă parte, din ce în ce mai mulți angajatori își recrutează sau își studiază cu meticulozitate viitorii colaboratori din mediul online, fie că este vorba despre LinkedIn, Facebook sau Instagram.
Citeşte şi: Branding personal vs branding profesional (de companie)
Imaginea, așadar, face cât o mie de cuvinte și la propriu, și la figurat, iar relevanța dezvoltării propriei imagini poate face diferența dintre un job bine plătit și un altul mediocru, știut fiind faptul că oricât de impecabil ar fi CV-ul unei persoane, câteva fotografii sau cuvinte care nu surprind tocmai cele mai inspirate momente pot crea o imagine nedorită.
Ideea este că fie că ești angajator sau angajat, prezența ta online este foarte relevantă pentru succesul tău.
Studiul a fost comandat de Tudor Communication şi realizat de MKOR Consulting în luna iulie 2017, pe un eșantion format din 639 de lideri din România: 345 de antreprenori și 294 de manageri din mediul business și ONG.
Citeşte şi: Cultura organizațională: de la resurse la surse umane