Directorul Hays România: Companiile cheltuiesc de 4 ori mai mult ca să găsească angajați, dar nu învață din procesul de recrutare
„Dacă până acum câțiva ani o poziție vacantă în cadrul unei companii se ocupa în circa 14 zile, acum durează aproximativ 30 de zile. Totodată, companiile cheltuiesc de 4 ori mai mult în procesul de recrutare. În schimb, niciodată nu analizează așa cum trebuie procesul”, a spus Sandor Bodnar, Managing Director al agenției de recrutare Hays România, în cadrul conferinței People Empowering Business organizată astăzi de The Diplomat.
Acesta a mai spus că unele companii au o imagine proastă în ochii celor care își caută un job pentru că nu oferă feed-back după interviu.
„De exemplu, oamenilor nu le place atunci când nu primesc feed-back de la compaii după ce susțin un interviu și nu au fost angajați. Eu, de exemplu, nu aș accepta niciodată să lucrez într-o firmă unde am fost la interviu în urmă cu ceva timp și nu mi-a oferit feed-back”, a spus directorul Hays România.
Cei mai tineri angajați, cei din generația Z, preferă acele joburi în care li se acordă atenție și primesc feed-back.
„Or, să nu uităm că mulți dintre aceștia încă își caută primul job. Dacă au o experiență de genul acesta, în care nu li se oferă feed-back după interviu, ar putea rămâne cu impresia că așa sunt majoritatea angajatorilor, deoarece prima experiență are și un rol de formare”, a spus Sandor Bodnar.
Companiile nu trebuie să ofere feed-back doar celor pe care nu îi angajează, ci, în mod periodic, și celor pe care îi recrutează. Iar acest feed-back trebuie să vină în circa un an, cel mult.
„Angajații caută noi oportunități, cum ar fi o altă poziție în companie sau un nou job în circa 12, 15 sau cel mult 18 luni de la angajare. Așa că dacă așteptăm 2 ani până le oferim un feed-back s-ar putea să fie prea târziu”, a spus Manuel Dujardin, Director Training & Recruitment, Societe Generale European Business Services.