De la un job de vară de casier, la Director Flux Marfă
În vara dinaintea anului III de facultate, Ramona Huștiu s-a angajat casier la Hipermarketul Carrefour din Ploiești, pentru bani de buzunar. Nu numai că jobul part time de vară s-a transformat într-o poziție full time, dar după 13 ani, este Director Flux Marfă, în cadrul Supply Chain Carrefour Romania.
Ramona Huștiu, Director Flux Marfă, în cadrul Supply Chain Carrefour Romania, a absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, specializarea Limbi Moderne Aplicate, din cadrul Universității București. Prin urmare, nimic care să aibă legătură cu retailul și cu atât mai puțin cu Supply Chain. Însă la momentul respectiv, în 2000, Ramona a considerat că pregătirea academică este menită să îi asigure doar o bază pentru viitoarea carieră. „La sfârșitul clasei a XII-a, după festivitatea de premiere ca șefă de promoție, profesoara de limba română mi-a spus să nu fiu dezamagită dacă aceste rezultate nu vor conta pe viitor. Și a avut dreptate“. Au fost doar două persoane care au observat diplomele Ramonei: doamna de la biroul de copiat acte și domnul de la Protecția Muncii, atunci când s-a angajat casier la Hipermarketul Carrefour din Ploiești, în iunie 2006.
Primul job
S-a angajat casier part time la Hipermarketul Carrefour din Ploiești în vacanța de vară, înainte de anul III de facultate. Deși a început ca un job de vară, i-au plăcut atât de mult echipa, spiritul din magazin și multitudinea de oportunități care se iveau, încât a rămas la program full time, ținând în paralel și pasul cu facultatea din București.
Din poziția de casier a avut un parcurs de tip „sprint“, pentru că a schimbat foarte multe poziții la intervale scurte de timp. Până în 2014, adică în opt ani, a avut opt poziții diferite: casier, operator recepție clienți, agent de turism (la Carrefour Voiaj), coordonator rețea națională Carrefour Voiaj, manager magazin supermarket, responsabil organizare și procese supermarket, responsabil servicii financiare, manager servicii financiare. A trecut prin domenii diferite: operațional, servicii, din nou operațional, financiar. Din 2014, a intrat în zona Supply Chain, mai întâi ca manager de proiecte supply, iar în urmă cu doi ani pe poziția actuală, de Director Flux Marfă.
Ce a însemnat promovarea de acum doi ani? „În niciunul din domenii nu am intrat cu expertiză în spate, ci doar cu o dorință mare de a învăța și de a mă adapta din mers. Și dacă ești ca un burete care absoarbe toate informațiile din jur, atunci când treci prin diverse zone din companie, la final reușești să înțelegi mecanismul. Aș putea spune că aceasta a fost expertiza cea mai valoroasă dobândită în acest maraton“, spune Ramona.
Singurul domeniu în care a reușit să acumuleze și cunoștințe de specialitate a fost Supply Chain-ul, datorită a trei factori: timpul (faptul că este deja de cinci ani în domeniu), compatibilitatea acestui domeniu cu dinamismul ei și, cel mai important, faptul că a avut de la cine să învețe „meserie“. „Cam tot ceea ce știu astăzi despre Supply Chain am învățat de la colegul meu, Bogdan Grigorescu, Director Logistică, sau am construit împreună cu el.“.
Departamentul pe care îl coordonează acum are un rol strategic în organizație, este un pilon fără de care practic nu ar avea ce să se vândă în magazine, pentru că acolo se gestionează întreg procesul de comandă pentru produsele din toate magazinele și depozitele Carrefour. Este liantul între departamentul de Achiziții, care gândește toată strategia comercială și partea operațională – magazinele care pun în practică această strategie și o prezintă în fața clienților.
Sunt mândră de evoluția echipei mele
Una din cele mai mari satisfacții pentru ea acum este felul în care a evoluat echipa ei în acești doi ani. Misiunea ei principală a fost să transforme acest department într-o adevarată punte de legătură cu celelalte departamente. De aceea, felul în care comunică cu ceilalți, în care empatizează cu problemele pe care le întâmpină și ei la rândul lor, îi ajută să elimine tensiunile și să se concentreze pe soluții. „Un exemplu concret este colaborarea cu departamentul Logistică. Pentru magazine nu contează că cineva din aprovizionare nu a emis comanda, sau că furnizorul a întârziat la livrare, sau că marfa nu a fost pregătită în depozit, sau că șoferul camionului a întârziat la încărcare.Pentru magazine contează că marfa de care au nevoie pentru client nu este pe raft. Prin urmare, ține de noi să lucrăm aproape și transparent, astfel încât să găsim soluții în loc să dăm vina unii pe alții“.
✓ Rolul unei femei este acela de a iubi. Femeia strălucește, aduce zâmbet și alinare. Bărbatul o face pe femeie să strălucească, oferă sprijin și siguranță. Și împreună construiesc fericirea.
✓ O admir foarte mult pe Michelle Obama. Am admirat-o încă dinainte de a-i citi povestea, pentru că este tipul de femeie care schimbă lucrurile acolo unde este prezentă. Poate să îi inspire pe ceilalți, iar charisma ei vine dintr-o sinceritate autentică.
✓ Cariera este o parte din viață care mă împlinește ca om. Am făcut toate alegerile într-un mod asumat, cu sufletul împăcat. Viața profesională și cea personală nu sunt două lumi paralele care trebuie echilibrate. Ele formează împreună o singură lume în care mă bucur de fiecare minut trăit.
Am crescut și m-am maturizat odată cu organizația și am învățat foarte multe. În acest proces de maturizare cred că cel mai greu lucru a fost să învăț să tac ca să pot asculta. Îmi place să vorbesc, să explic, să povestesc și o fac întodeauna cu pasiune, din suflet. Însă acest lucru mă împiedica să îi ascult pe ceilalți și era și obositor pentru interlocutorii mei. Așa că am învățat în primul rând să îmi structurez ideile astfel încât să le pot spune celorlalți doar rezumatul și apoi am învățat să am răbdare, să ascult.
Fetița mea de 6 ani mă întreabă uneori seara: „mami, ce ai făcut azi la serviciu?“ Și atunci sunt un pic blocată, pentru că oscilez între a răspunde „nimic“ și „de toate“. De fapt, majoritatea timpului îl petrec în întâlniri sau în pregătirea întâlnirilor care sunt menite fie să rezolve probleme existente, fie să pregătească strategii și schimbări pe care le implementăm pentru îmbunătățirea calității serviciului nostru. În principiu, gândesc, ascult și vorbesc, adică ajut.
Articol preluat din Revista CARIERE, nr. 255/martie 2019, care se găsește în rețeaua InMedio și în aeroporturi. Pentru detalii legate de abonare, click AICI!