Cum să-ţi pregăteşti echipa pentru orice situaţie, potrivit unui fost pilot al forţelor aeriene ale SUA
James D. Murphy ştie cum e să lucrezi sub presiune
Înainte de fonda compania de consultanţă Afterburner, el a lucrat în cadrul forţelor aeriene ale SUA şi a pilotat avioane F-15.
Ulterior, a condus diviza Gărzii Naţionale Aeriene din Georgia, unde trebuia să îi pregătească pe cei 42 de piloţi de luptă ca să fie gata să zboare în orice loc din lumea asta în 72 de ore.
Murphy a precizat pentru Inc.com că gestionearea sentimentului de a fi sub presiune l-a făcut să fie pregătit – şi să îi facă şi pe alţii să fie pregătiţi – pentru orice s-ar putea întâmpla. Este o lecţie valabilă şi pentru liderii de business.
Tot ce a învăţat în cariera de pilot aplică acum în trainingurile cu liderii de business, organizate sub umbrela companiei sale, Afterburner.
„Oamenii de business fac multe planuri, dar se gândesc doar la cifre şi rezultate, nu şi la ce să facă concret pentru a atinge aceste ţeluri”, punctează acesta.
Deci, cum îţi pregăteşti echipa pentru orice situaţie? Iată sfaturile lui James D. Murphy:
- Un brief de început şi unul de final: Înainte de a trece la treabă, organizează o întâlnire cu cei din echipa ta, în care să le faci o prezentare pe scurt a paşilor ce trebuie urmaţi pentru realizarea proiectului. Apoi, asigură-te că fiecare a înţeles ce are de făcut. La finalul proiectului, faceţi o comparaţie între planul iniţial şi ce s-a întâmplat în realitate. Discutaţi despre problemele care au apărut pe drum, chestiunile neprevăzute şi cum au fost rezolvate problemele.
- Invitaţi pe toţi ce vor fi implicaţi în proiect la discuţii: Un lider bun îi implică şi pe alţii în realizarea planurilor şi nu le face în spatele uşilor deschise. Transparenţa şi colaborarea sunt factori motivatori pentru cei din echipă. Ţineţi minte: oamenii susțin ce creează.
- Oamenii te vor urma dacă eşti onest si dacă le creezi un spaţiu de siguranţă psihologică, astfel încât să se simtă confortabil şi să îşi exprime ideile fără a le fi teamă de consecinţe.
- Nu poţi prezice viitorul, dar poţi descrie în detaliu cum vrei să arate proiectul la final. Dacă faci asta, atunci oamenii tăi vor urmări acelaşi ţel.