Zece aspecte care formează cultura unei companii
Cultura pozitivă a unei companii este un avantaj atât pentru angajați, cât și pentru organizație.
Indiferent dacă decizi să accepți o ofertă de muncă de la un nou angajator sau tocmai ai început un job nou, unul dintre cele mai importante aspecte ale vieții tale profesionale va fi cultura la locul de muncă. Mediul biroului sau al organizației este atât de puternic, încât poate face bună sau distruge experiența ta de muncă și poate duce fie la angajarea pe termen lung, fie, în cele mai grave circumstanțe, la retragerea rapidă înapoi pe piața muncii.
Dar ce fel de lucruri determină sau reflectă o cultură pozitivă a companiei?
Este adesea puțin dificil de articulat, dar există câțiva factori concreți, cuantificabili de care trebuie să ții cont. Ei indică sănătatea nu doar a unei companii sau a locului de muncă, ci și a modului în care echipele și angajații săi interacționează, deci, implicit, și nivelul de fericire la job.
Iată cele mai importante lucruri pe care trebuie să le căutați și care dezvăluie dacă noul dvs. angajator se va dovedi a fi un loc grozav de muncă:
- Angajații pe termen lung:Vechimea și loialitatea angajaților reprezintă un indicator puternic al culturii companiei. Mai simplu spus, angajații fericiți și implicați cărora li se oferă oportunități continue de creștere au mai multe șanse să rămână la tine.
- Nu doar colegi, ci și prieteni:un mediu de lucru grozav este un teren propice pentru prietenii autentice. Când colegii aleg să petreacă timp unul cu celălalt, chiar și în afara biroului, știi că dinamica profesională va fi la fel de pozitivă.
- Implicarea la locul de muncă:companiile susțin implicarea și oferă modalități pozitive și distractive pentru angajații lor de a se reuni pentru activități de dezvoltare personală și profesională, atât în cadrul orelor normale de lucru, cât și în afara companiei. Succesul culturii companiei este indicat de nivelul de implicare a fiecărui angajat. De exemplu, dacă firma sponsorizează un eveniment caritabil sau o strângere de fonduri într-un weekend și majoritatea angajaților din organizație se prezintă – de bunăvoie – este un semn foarte bun!
- Transparența:Secretele și, în general, lipsa de comunicare de sus în jos creează o cultură a insecurității și incertitudinii. Locurile de muncă cu culturi pozitive susțin o filozofie a transparenței, astfel încât fiecare membru al echipei să simtă că știe unde se află și încotro se îndreaptă compania!
- Misiune și valori clare:Cultura pozitivă a companiei are valori pe care fiecare angajat le cunoaște pe de rost. Aceste valori și această misiune sunt accesibile și incluse în toate comunicările interne și externe ale companiei.
- Diversitate:Companiile și instituțiile mari îmbrățișează diversitatea – diversitate în angajare, diversitate în gândire și diversitate în abordări. Acest lucru ar trebui să se reflecte în echipele și angajații cu care interacționați zilnic.
- Câștigurile sunt sărbătorite:companiile mari au în vigoare procese clare și frecvente pentru recunoașterea realizărilor angajaților lor, cel puțin lunar sau săptămânal. Aceasta arată cultura sanatoasă a companiei – face ca recunoașterea performanțelor să fie o prioritate și transmit tuturor valoarea pe care o aduc angajații săi.
- Liderii sunt vizibili și accesibili:angajații sprijină liderii care sunt transparenți, accesibili, onești, autentici și care investesc în ei. Atunci când liderii unei organizații sunt în centrul atenției și se pun la dispoziție tuturor, se creează un sentiment că „suntem cu toții împreună”, iar angajații se simt in largul lor cu privire la obiectivele la care lucrează.
- Spații de lucru confortabile și flexibilitate:tipul de mediu – și anume spațiul fizic – în care lucrează angajații în fiecare zi poate determina modul în care oamenii se simt la locurile de muncă. Spațiile de lucru confortabile și sigure cu facilități și avantaje contribuie în mod semnificativ la nivelul moralului. Programul flexibil, telemunca și sistemul hibrid indică o cultură atractivă.
- Oportunități de dezvoltare profesională continuă:Satisfacția în muncă este strâns legată de oportunitățile pe care angajații le au pentru creștere, avansare, învățare, promovare și extinderea setului de abilități. Organizațiile cu infrastructuri puternice care sprijină creșterea angajaților – atât în filozofie, cât și literalmente cu resurse și bugete reale – își validează angajamentul față de dezvoltarea profesională a fiecărui angajat și promovează un puternic simț al culturii și al comunității.
Photo by Campaign Creators on Unsplash