MILLENNIALS – Medicamentul extrem. Prospect: Instrucţiuni pentru utilizator
Acest medicament este valabil fără prescripţie medicală. Cu toate acestea, este necesar să utilizaţi Millennials cu atenţie, pentru a obţine cele mai bune rezultate.
În acest prospect găsiţi:
1. Ce sunt Millennials şi pentru ce se utilizează
2. Ce trebuie să ştiţi înainte să utilizaţi Millennials
3. Cum să utilizaţi Millennials
4. Reacţii adverse posibile
5. Cum se păstrează şi se depozitează Millennials
6. Informaţii suplimentare
1. Ce sunt Millennials şi pentru ce se utilizează
Wikipedia afirmă că “Millennials (cunoscuţi deasemenea că Generaţia Y) sunt grupul demografic care urmează Generaţiei X. Nu există date precise pentru începutul sau finalul acestui grup; demografii şi cercetătorii folosesc de obicei pentru început anii naşterii variind de la sfârşitul anilor 1970 până la începutul anilor 1980 şi pentru sfârşit anii naşterii variind între mijlocul anilor 1990 până la începutul anilor 2000.”
Este de asemenea cunoscută că Generaţia “ken lao zu” în China (generaţia care “mănâncă” pe cei bătrâni), sau Generaţia “Curling” în Suedia (părinţii Millennials au curăţat, ca în sportul cu aceiaşi nume, orice obstacol aflat în calea copiilor), sau Generaţia “Serioasă” în Norvegia (numită aşa după grija şi îngrijorarea Millennials în ceea ce priveşte viitorul lor), sau Generaţia “nagara-zoku” în Japonia (Millennials fac întotdeauna două lucruri deodată), sau Generaţia “Ni-Ni” în Spania (nici muncă, nici studiu – “ni trabaja, ni estudia”), sau Generaţia John Paul II în Polonia (aşa cum era scris pe tricourile purtate la evenimentele prilejuite de funerariile papei), sau Generaţia “Teroare” (Millennials au crescut cu imaginile crimelor în masă din universităţi, trenuri, autobuze şi ale incidentelor din 9/11),…
În anul 2020, aproape 50% dintre angajaţi vor face parte din acest grup, iar după încă 5 ani vor acoperi circa 75% din forţă de muncă globală.
Poţi să foloseşti Millennials pentru a remodela mediul de afaceri, pentru a seta reguli noi în business. Ei sunt folosiţi pentru că aduc şi insinuează nevoia de schimbare a mentalităţii, pentru a crea o nouă realitate în termenii echilibrului între angajat şi angajator. Millennials pot reinventa strategii şi chiar obiective de business pentru toate felurile de companii.
Ei au un spirit antreprenorial avansat format în lumea în care au crescut, iar în creierele lor nu şi-au găsit locul cadenţa şi modul de “a mărşălui în formaţie” specific marilor corporaţii.
2. Ce trebuie să ştiţi înainte să utilizaţi Millennials
Millennials pretind să fie conectaţi la strategia şi obiectivele companiei, ei au nevoie să simtă că locul unde lucrează este cel mai bun care poate există.
Pe lângă siguranţă şi securitate, ei au nevoie să fie recompensaţi în mod corect, să fie auziţi şi să fie puşi în valoare, să se simtă creativi şi să se apeleze la ei pentru ceea ce ştiu să facă foarte bine. Nu sunt legaţi de un loc de muncă, aşteptând o pensie: ei pleacă dacă, în afară muncii, nu primesc emoţie şi inspiraţie.
Millennials caută un loc de muncă de încredere unde muncă lor este apreciată şi ei sunt încurajaţi să vorbească de aspiraţiile lor ascunse şi ideile lor creative. Ei provoca organizaţiile să fie transparente şi să depună eforturi pentru crearea de noi niveluri de implicare şi de oportunitate.
Percepţiile înconjurătoare despre Millennials nu sunt întotdeauna măgulitoare: îndreptăţiţi să ceară, lacomi, neloiali … dar s-ar putea să-i găsim şi harnici, în mod surprinzător autentici, sinceri, şi într-un fel minunat – optimişti.
3. Cum să utilizaţi Millennials
În cazul în care doreşti să angajezi Millennials, defineşte muncă care o ai de făcut înainte de a defini aptitudinile şi experienţele pe care o persoană are nevoie să le aibă pentru a putea face această muncă. Luaţi în considerare ceea ce persoana trebuie să realizeze, în ceea ce priveşte performanţa, pentru a fi considerat un succes; convertiţi comportamentele, abilităţile şi competenţele în rezultate cu impact pentru organizaţie.
Millennials trebuie să fie provocaţi înainte de a fi implicaţi şi angajaţi, având nevoie să înţeleagă în profunzime rolul sau contribuţia lor.
Ei simt într-adevăr că munca lor înseamnă ceva şi de aceea întreabă adesea: "Succesul trebuie să fie doar despre bani?" Pentru că sunt nerăbdători, feedback-ul pentru aceşti tineri salariaţi – care sunt obişnuiţi cu feedback-ul instant pe care îl primesc de la tweet-uri şi postările de pe social media – trebuie să fie săptămânal sau după fiecare proiect, sau chiar zilnic. Mai puţin de 1% dintre ei preferă o evaluare anuală a muncii lor. Pentru Millennials, beneficiul cel mai important este flexibilitatea la locul de muncă (19,1% dintre ei) fiind mai interesaţi de acumularea de experienţe pline de satisfacţii, negândindu-se prea mult la evoluţia carierei lor.
4. Reacţii adverse posibile
Adesea, Millennials pot fi confuzi şi singuratici, mai ales atunci când se angajeazăla primul loc de muncă şi se mută în propriul lor apartament (de obicei închiriat) pentru prima dată. Ei încep să aibă sentimentul că sunt blocaţi în acest posibil angajament – locul de muncă şi/sau posibila locuinţă: de fapt ei se simt prinşi în capcana pretinsei maturităţi. Din acest motiv, intră într-o criză existenţială şi încep să reflecteze, să-şi reconsidere planurile pentru că apoi să le recalibreze, până când criza se termină şi pornesc să exploreze noi oportunităţi.
Aşa că, pentru Millennials, perioada când se apropie de împlinirea a treizeci de ani până când au depăşit puţin această vârstă, dintr-o perspectiva emoţională, este, prin urmare, cea mai rea parte a vieţii lor. Această criză este un proces dureros, dar poate crea indivizi care merg mai departe pe drumul bunăstării, întemeindu-şi o viaţă fericită şi plină de realizări.
Ei sunt o generaţie care pot fi atenţi doar pentru un interval de opt secunde, astfel încât, capacitatea de a le arăta valoare şi de a obţine valoare de la ei, în acelaşi timp – care este instantaneu – ar putea fi o sarcină obositoare.
5. Cum se păstrează şi se depozitează Millennials
Millennials se aşteaptă să petreacă mai puţin timp în birou, ei fiind concentraţi la modul în care pot fi mai productivi şi, în final, doresc ca lucrurile să se facă rapid şi să aibă un impact imediat.
Sentimentul de loialitate de la superiori este una dintre nevoile primare raportate de lucrătorii Millennials. Ei au nevoie să aibă încredere în cineva şi pentru ei încredere înseamnă ca cineva să-şi urmeze până la capăt deciziile sale, să îşi ţină cuvântul, să nu aibă favoriţi, şi să îşi asume responsabilitatea pentru proprii săi paşi greşiţi, mai degrabă decât să dea vină pe alţii. Lor le place să fie conectaţi în mod direct cu un lider care este comunicativ şi capabil să împartă o misiune, o viziune, valori şi, mai mult decât atât, are ceea ce ei consideră a fi trăsăturile cheie ale unui bun lider: să inspire încredere, să fie abordabil şi şi să aibă dorinţa de a susţine membrii echipei.
Pentru ei, atunci când vin la locul de muncă şi nimeni nu-i aude sau nu îi ia în serios, este inadmisibil şi aproape de neimaginat; sunt gata să părăsească acel loc, dacă nu li se oferă lucrurile potrivite.
Lucrând cu Millennials apare oportunitatea de a înlocui procesele care controlează comportamentul cu principiile care împuternicesc luarea deciziilor. În loc să iei decizii pentru alţii, sau să delegi decizia altora, creezi principii împreună cu cei din jur, care să le permită să ia decizii pentru ei înşişi.
Dintre Millennials, aproape 79% au spus că aspiră să fie lideri, iar 60% au declarat că dorinţa lor de a conduce se manifestă în cadrul companiei la care sunt angajaţi în prezent.
6. Informaţii suplimentare
Millennials sunt preocupaţi şi interesaţi de responsabilitatea socială şi de etica corporatistă şi au o dorinţa puternică de a avea o contribuţie la acestea.
Adevărul este că Millennials nu sunt atât de diferiţi de generaţiile trecute de tineri… să nu uităm că generaţia Beatles a devenit generaţia de lideri, manageri şi directori din anii ‘80 şi ‘90. Singura diferenţa este că tot ceea ce aleg Millennials să îmbrăţişeze este DIGITAL: 80% dintre aceştia declară că utilizează două sau mai multe dispozitive de internet în timp ce se uită la TV! Aproape toţi (84%) Millennials deţin dispozitive smartphone proprii şi 24,9% dintre aceştia sunt interesaţi să lucreze în domeniul IT iar 19,8% doresc să lucreze într-un domeniu care are legătură cu tehnologia. Aceste cifre nu sunt surprinzătoare dacă luăm în considerare faptul că Transformarea Digitală este o mare parte a vieţii lor din timpul liber şi (de ce nu?) o distracţie vinovată atunci când sunt la locul de muncă …
Pe măsură ce îmbătrânesc ei vor avea multe alte nevoi şi necesităţi cu privire la timpul lor: un loc de muncă mai dificil şi mai exigent, copii care trebuie duşi şi luaţi de la şcoală, vacanţe de planificat, sau (cel mai bun scenariu) o piscină de curăţat şi o peluza de tuns … Ei vor avea mai puţin timp pentru a se cufunda în toate opţiunile existente şi/sau să caute chestii interesante (chiar şi digitale) pentru a le împărtăşi cu prietenii lor.
Millennials sunt la fel de diverşi că şi orice altă generaţie: nu orice Millennials este îngrijorat de viaţa privată şi nu toţi Millennials sunt preocupaţi de viaţă lor digitală în detaliu, nu pentru fiecare Millennials, calitatea este aproape de două ori la fel de importantă că preţul şi nu toţi Millennials "storc" 26 de ore din ziua de 24 de ore prin „multitasking” pe mai multe dispozitive o dată.
Oricum, este greu de imaginat o persoană din Millennials citind un ziar, chiar şi peste 35 de ani în viitor, atunci când va deveni bunic …
Titularul autorizaţiei de punere pe piaţă este Generation Y Ltd. Adresa: Peste tot în lume şi toate întrebările referitoare la acest medicament trebuie trimise la această adresă.
Acest prospect a fost revizuit în octombrie 2016.
Millennials este o marca înregistrată a Generation Y.
Dragoș Dincă – Director IT, Leadership Coach și Trainer, Consultant IT
(acest articol a apărut și pe pagina de LinkedIn a lui Dragoș Dincă – https://www.linkedin.com/pulse/millennials-ultimate-medicine-dragos-dinca-mba-cisa?trk=pulse-det-nav_art)