HR-ul: Plusuri. Bariere. Provocări. Soluție
În ultimii ani, multe companii au început să facă trecerea departamentelor de HR de la un rol consacrat administrativ și tranzacțional către unul de partener strategic pentru business. Noul model de operare în HR presupune, în cele mai multe cazuri, co-existența a trei actori principali: funcțiunea de partener de business, centre de excelență locale sau regionale, specializate pe diverse arii funcționale, precum și centrele de servicii partajate (așa-numitele HR Shared Services Centers).
Digitalizarea proceselor de HR este necesară pentru a facilita această transformare în HR. Prin introducerea de tehnologii și soluții informatice integrate, o mare parte din povara activităților rutiniere este preluată de pe umerii echipei de HR, procesele fiind automatizate, simplificate și standardizate.
PLUSURI. În procesele clasice, procesarea datelor se face manual de către echipa de HR, în urma cererilor venite pe e-mail sau prin interacțiune directă cu angajații. Prin digitalizare se introduce conceptul de self service (care nu este nou), în care procesele de business pot fi inițiate direct de angajați (Employee Self Service), manageri (Manager Self Service) sau HR. Mai departe, procesul decizional și cel de aprobare se desfășoară integrat în sistem (prin ceea ce numim „workflow’), iar utilizatorii își pot accesa datele sau pot iniția schimbări de oriunde, chiar și de pe telefonul mobil.
De asemenea, big data analysis contribuie la…
Continuarea materialului o găsiți pe www.hrmanageronline.ro.