Cum să gestionați eficient un proces de recrutare
Pe măsură ce vă dezvoltați echipa, lista zilnică de sarcini crește de asemenea. De la planificare la recrutare, aveți multe de rezolvat într-un timp foarte scurt, iar modul dumneavoastră de a începe căutarea de noi angajați dă tonul pentru viitor. Iată mai jos câteva modalități pentru a economisi timp și a gestiona acest proces mai eficient.
Procesul de recrutare
Pentru a vă defini procesul de recrutare, este important să parcurgeți următorii pași:
- În primul rând, trebuie să determinați dacă nevoia dumneavoastră de recrutare este una urgentă, pe termen limitat sau una de durată. Procesul de recrutare nu este același dacă aveți nevoie de personal pentru un proiect urgent sau de un angajat care se va alătura companiei dumneavoastră pe o perioadă nedeterminată.
- În al doilea rând, ar trebui să răspundeți la această întrebare: există un angajat cu abilitățile necesare pentru nevoile dumneavoastră, care ar putea ocupa postul propus, sau este absolut necesar să recrutați din exterior? Acest pas vă va permite să definiți dacă ar trebui să faceți cercetări în cadrul companiei sau trebuie să apelați, de exemplu, la o firmă de consultanță care oferă servicii de recrutare de personal.
Recrutare internă
Alegeți prin ce mijloace doriți să împărtășiți nevoia de recrutare. Poate fi difuzarea unui anunț către colaboratorii dumneavoastră, dacă doriți ca toți angajații să poată avea posibilitatea să aplice pentru postul respectiv. Sau puteți anunța disponibilitatea acestui post doar personalului operațional care poate să vă îndrepte spre angajații cu care lucrează îndeaproape și care au competențele dorite de dumneavoastră. După ce ați stabilit acest lucru, va trebui să definiți împreună cu cei de la resurse umane modul în care susțineți interviurile de promovare. Este nevoie doar de o persoană avizată care să se asigure că angajatul corespunde necesităților postului care trebuie să fie ocupat? Sau este necesar ca acesta să treacă printr-un proces obișnuit de recrutare? Nu uitați că și în cazul unei recrutări interne, angajatul trebuie să poată să își demonstreze capacitățile și motivația pentru funcția respectivă. Așadar, este important să stabiliți cu atenție în prealabil interviurile la care va trebui să participe angajatul dumneavoastră.
Recrutare externă
Dacă luați în considerare varianta recrutării externe, mai întâi va trebui să vă gândiți la diferitele canale de distribuție a nevoilor dumneavoastră, respectiv modalitățile prin care faceți anunțul de angajare. Într-adevăr, este esențial să definiți pentru fiecare anunț pe care platformă ar trebui să îl publicați sau dacă ar trebui să utilizați o anumită rețea. Apoi, va trebui să decideți modul în care veți analiza candidaturile: cum va fi efectuată sortarea celor primite și de către cine, dumneavoastră sau o firmă de recrutare? Apoi, va trebui să determinați toate interviurile și testele de evaluare pe care candidatul va trebui să le promoveze: interviul cu departamentul de resurse umane, interviul cu personalul operațional, examene specifice etc. Este necesar să știți în prealabil numărul de interviuri și/sau teste pe care candidatul va trebui să le promoveze. Pentru această etapă, trebuie să rețineți că, pentru a fi eficient, un proces de recrutare trebuie să fie și rapid, pentru ca niciuna dintre părți să nu piardă prea mult timp.
Într-adevăr, uneori este complicat să puneți la punct un proces de recrutare perfect și personalizat pentru fiecare profil. Așadar, este necesar să vă gândiți și să pregătiți cu atenție procesul de recrutare, pentru a nu fi nevoit să îl modificați pe parcurs, lucru care se poate dovedi, de cele mai multe ori, ineficient.
Sursa foto: Shutterstock