Cum să creezi o atmosferă de lucru plăcută pentru angajați: 4 sfaturi utile
Crearea unei atmosfere plăcute și relaxante pentru angajați necesită timp și efort din partea oricărui angajator. Un mediu de lucru care să fie cu adevărat plăcut se bazează pe numeroși factori. Deși pare un concept intangibil, acesta joacă un rol important asupra atitudinii pe care angajați o au la locul de muncă, dar și asupra calității muncii lor.
De altfel, atunci când atmosfera este pozitivă, angajații se vor simți mai fericiți și vor lucra mai eficient. În plus, vor exista mai puține conflicte, iar interacțiunile dintre aceștia vor deveni mai productive. Bineînțeles, există numeroase moduri prin care poți crea o atmosferă de lucru plăcută. Iată câteva idei care te pot ajuta să menții angajații fericiți și motivați:
Comunică eficient
În mod evident, comunicarea deschisă este cea mai simplă modalitate pentru a-ți informa angajații cu privire la orice schimbare și la obiectivele care trebuie îndeplinite. În același timp, atunci când toată lumea este pe aceeași lungime de undă, ai siguranța că task-urile sunt îndeplinite în mod corect.
Asigură-te că și angajații comunică la fel de deschis cu tine. Ai nevoie ca aceștia să știe ce task-uri sunt importante și care sunt nevoile companiei, dar și tu trebuie să știi ce așteaptă ei de la tine. Cât timp comunicarea este clară și directă, nu ar trebui să existe neînțelegeri. De asemenea, orice problemă trebuie rezolvată la timp pentru a nu provoca un conflict și mai mare.
Regândește spațiul de lucru
Odată cu schimbările care au loc în piața muncii, nevoile angajaților se schimbă și este important ca orice angajator să răspundă în mod eficient acestor nevoi. Chiar dacă în contextul actual de criză multă lume lucrează de acasă, spațiile de birouri rămân în continuare necesare și vor trebui adaptate pentru a le oferi angajaților mai multe facilități de lifestyle.
Spațiile verzi și de recreere, tehnologiile avansate și flexibilitatea sunt câteva dintre transformările care sunt preconizate de viitorul muncii. Toate aceste tendințe vor influența modul în care sunt gândite și construite spațiile de birouri, astfel încât să ajute la crearea unui mediu de lucru plăcut pentru angajați.
Oferă un program de lucru flexibil
Flexibilitatea reprezintă un avantaj important care îi ajută pe angajați să simtă că dețin controlul în ceea ce privește modul în care gestionează timpul de lucru. De exemplu, le poți oferi posibilitatea de a alege singuri ora la care vin la birou, atât timp cât respectă cele opt ore de muncă. Dacă vin mai devreme, atunci pot pleca mai devreme sau pot veni mai târziu și sta mai mult la birou.
Acest aspect îi va ajuta să își organizeze mai bine viața personală și să găsească un echilibru între timpul petrecut la birou și acasă. De asemenea, nu impune un anumit interval pentru masa de prânz, ci oferă-le posibilitatea de a alege când vor să mănânce, în funcție de task-urile pe care le au de rezolvat.
Răsplătește întotdeauna rezultatele bune
Atunci când cineva face o treabă bună, este esențial să fie răsplătit. Atunci când un angajat care a muncit mult pentru a îndeplini un obiectiv important, acesta ar trebui încurajat și, mai mult decât atât, răsplătit pentru munca depusă. În plus, la nivelul companiei va exista ideea că orice rezultat bun este recunoscut și apreciat, iar angajații se vor simți încurajați să muncească pentru acest beneficiu.
În același timp, atunci când rezultatele sunt răsplătite, angajații vor avea mai multă încredere în abilitățile lor, vor fi mai motivați și satisfăcuți cu jobul pe care îl au.
Așadar, angajații care se simt apreciați, primesc beneficiile de care au nevoie, pot comunica deschis și se bucură de flexibilitate la locul de muncă sunt mai fericiți și mai productivi. Datoria oricărui angajator este de a răspunde acestor nevoi și de a crea atmosfera potrivită de lucru.
Sursă foto: Shutterstock