Cum să construieşti o relaţie de durată între brandul tău şi clienţi: 3 valori esenţiale şi un studiu de caz
Să câştigi un client nou şi să îl păstrezi reprezintă cheia de boltă a unei afaceri de succes. Nu e o ştiinţă exactă: poţi să cheltuieşti destul de mulţi bani şi timp ca să te apropii de potenţialii clienţi. Chiar şi atunci când reuşeşti, nu ai garanţia că relaţia astfel creată va fi una de durată.
E normal să-ţi doreşti un număr cât mai mare de clienţi pe termen lung: aceştia sunt cei care formează o legătură cu compania ta. Dincolo de produse, formează o legătură cu valorile pe care le susţine un brand, valori comune cu ale lor.
Studiile arată, însă, că este nevoie de un efort în plus atunci când vrei să creezi o punte solidă între compania ta şi eventualii clienţi. Ai nevoie de valori solide şi de promisiuni îndeplinite. Un exemplu este noua campanie IQOS: răspunsuri transparente la întrebările potenţialilor clienţi susţinute de 9 promisiuni care definesc misiunea IQOS: aceea de a oferi o alternativă la fumat.
Iată cele mai importante trei noţiuni care te vor ajuta să te apropii de public, exemplul oferit de IQOS şi motivele pentru care e important să-ţi respecţi promisiunile.
1. Transparenţă
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că, în epoca internetului, potenţialii clienţi caută în primul rând transparenţă atunci când sunt interesaţi de un brand. Un studiu elaborat de Label Insight a stabilit că 94% dintre potenţialii clienţi sunt mai loiali unui brand care oferă transparenţă totală.
Clienţii vor să ştie totul despre produsele tale, dar nu se limitează doar la ele. La fel de importante sunt şi valorile şi misiunea companiei tale, cum le îndeplineşi dar şi modul în care faci afaceri.
Studiul a mai arătat că lipsa transparenţei îi poate face pe potenţialii clienţi să se îndrepte către surse alternative de informaţii, ceea ce poate duce la crearea unei imagini eronate despre brandul tău.
Tocmai pentru a dovedi deschidere şi sinceritate în legătura cu clienţii, IQOS şi-a asumat să ofere acces liber şi transparenţă la toate studiile şi cercetările ştiinţifice care au stat la baza dezvoltării dispozitivului IQOS.
Dacă eşti fumător adult şi ai orice fel de întrebare despre produsele IQOS, despre dispozitivul în sine sau despre modul în care funcţionează, intră pe site-ul ProMisiunea IQOS, la secţiunea Întrebări şi Răspunsuri. Vezi ce întrebări au avut alţii ca tine şi, dacă nu găseşti răspunsuri mulţumitoare, poţi transmite o întrebare proprie folosind formularul existent.
2. Responsabilitate socială
Un studiu publicat anul trecut de compania Cone Communications arată că majoritatea publicului american (86%) se aşteaptă ca brandurile şi companiile să se implice în societate şi să ia atitudine în problemele sociale şi de mediu.
Asta înseamnă că nu mai este suficient să oferi potenţialilor clienţi un produs de calitate. Acel produs trebuie să răspundă şi unor nevoi ale comunităţii, să ofere o soluţie la probleme mai vechi şi trebuie să facă asta în deplină concordanţă cu valorile societăţii.
3. Inovaţie
Faptul că un produs este inovator este unul dintre principalele motive pentru care clienţii se simt atraşi de un brand.
Un studiu lansat de compania de cercetare Lab42 arată că 84% dintre respondenţi consideră inovaţia ca importantă sau foarte importantă atunci când aleg un produs. Mai mult, 64% dintre participanţii la studiu au cumpărat un produs nou cel puţin o dată în viaţă.
Această tendinţă a consumatorului modern dovedeşte faptul că produsele inovatoare sunt o cale sigură către o relaţie de durată între client şi brandul pe care l-a ales. Pentru o companie, dezvoltarea continuă şi inovaţia asigură o prezenţă pe termen lung în preferinţele clienţilor. În schimb, aceştia beneficiază, în plus, şi de satisfacţia de sine dată de calitatea de early adopter.
Respectă-ţi promisiunile
La final, cel mai important lucru pentru o companie care urmăreşte crearea unei legături cât mai puternice între client şi brand, pe lângă adoptarea unor valori care să o susţină, este respectarea promisiunilor.
Dacă ţi-ai asumat transparenţă în comunicare, fii transparent până la capăt. Oferă deschidere totală şi informaţii complete clienţilor despre produsele tale, dar şi despre valorile brandului tău.
Responsabilitatea socială nu este doar un moft. Dacă donezi pentru o cauză nu înseamnă că te implici în viaţa comunităţii. Sunt multe alte lucruri pe care le poţi face – primul dintre ele este să oferi produse care ajută la dezvoltarea societăţii din care faci parte.
Inovaţia poate fi una dintre valorile care stau la baza brandului tău, dar nu te limita la o reuşită. Dezvoltarea este un proces constant care nu se opreşte odată ce ţi-a adus rezultate bune în afacerea ta.
Una dintre cele mai mari greşeli pe care le poate face un antreprenor este să planifice viitorul companiei sale pe termen scurt. Cu o mentalitate deschisă, transparenţă şi responsabilitate, vei crea acea legătură de durată între brandul tău şi clienţi, legătură care îţi va aduce stabilitate şi rezultate bune pe termen lung.
Sursa foto: Shutterstock