Cele mai importante reguli vestimentare pentru o întâlnire de afaceri
Nu vei primi o a doua șansă pentru o impresie bună
Prima impresie va conta mereu atunci când ai în fața persoane importante pentru businessul tău, așa că vei fi mereu sub presiunea de a produce o primă impresie pozitivă. Înainte a de a avea ocazia să vorbești, modul în care te îmbraci și te accesorizezi va cântări mult în ochii celor din fața ta.
Cele mai importante reguli vestimentare pentru o întâlnire de afaceri
O analiză făcută de site-ul de business dedicat managerilor Entrepreneur.com arată că pentru un bărbat ținuta corectă la locul de muncă pentru o ședință sau întâlnire importantă de afaceri trebuie să înceapă de fiecare dată cu un costum elegant. În primul rând, sacoul trebuie să fie cu adevărat pe măsură. O atenție sporită trebuie să o ai asupra liniei umerilor și mânecilor, să nu depășească umerii și încheietura mâinii. Părul tuns, barba rasă, tenul îngrijit, unghiile tăiate, pantofii curați și o cravată sunt alte elemente foarte importante. De asemenea, accesoriile contează, iar stiliștii recomandă pentru zona business un ceas elegant, de proporții moderate, care să fie în tonul imaginii tale generale.
Pentru femeile aflate în posturi de conducere care trebuie să reprezinte un business într-o întâlnire importantă este indicat ca părul să fie prins sau să nu fie lăsate șuvițe peste față, pentru a exista în permanență contact vizual. De asemenea, o fustă până la genunchi, un sacou elegant și o cămașă se vor potrivi de minune în orice context. Bijuteriile nu trebuie să fie foarte stridente și e important de evitat un parfum puternic.
Cât de mult contează modul în care te îmbraci
Un studiu realizat de 34SP.com scoate la lumină modul în care hainele și accesoriile purtate la locul de muncă pot îmbunătăți imaginea unui manager. Potrivit rezultatele acestui studiu, 55% dintre angajații intervievați au susținut că o imagine clasică de business, la costum, ajută la o productivitate mai bună la job. În același timp, 66% dintre angajați mai susțin că un director sau manager trebuie să fie îmbrăcat mult mai prezentabil decât cei pe care îi conduce, în timp ce 20% dintre persoanele intervievate au răspuns că cei care se îmbracă destul de casual la muncă sunt văzuți mai leneși.
Ce trebuie evitat cu orice preț
Există și haine care nu au ce căuta într-o întâlnire de afaceri, atunci când reprezinți o companie. Indiferent de relația în care ești cu persoana pe care urmează să o întâlnești, este important ca în astfel de momente să păstrezi o conduită adecvată scopului întâlnirii voastre. Studiul 34SP.com a realizat și un top al obiectelor vestimentare care ar trebui evitate cu orice preț într-o ședință de business. Pe primul loc au fost plasate sandalele, hanoracul, pantofii sport și tricourile.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: vectorfusionart