Cele 5 păcate ale angajaților. Obiceiuri proaste care îți mănâncă inutil timpul la locul de muncă
Prima data probabil că nu ai înțeles ce se întâmplă cu tine sau de ce obosești așa de repede. Ai un job de birou, conduci o mașină dotată cu aer condiționat, iar munca ta nu presupune efort fizic. Însă, de multe ori, te simți lipsit de energie, îți vine greu să te concentrezi și pierzi inutil timpul pe la birou, fără să faci de fapt nimic constructiv. Ba mai mult, ai adoptat și obiceiuri proaste, care îți afectează productivitatea. Dacă ești în această situație, probabil că și tu comiți unul sau mai multe dintre păcatele de mai jos:
-
Mergi la prânz, apoi te oprești și la o țigară (două, trei…)
Fumatul în spațiile publice închise a fost interzis, dar asta nu înseamnă că angajații români au renunțat la acest obicei în pauza de prânz. Chiar dacă nu mai pot fuma la masa restaurantului unde mănâncă, se opresc în fața clădirii de birouri și, înainte să se întoarcă la serviciu, „sudează“ două-trei țigări. Pauza de prânz se prelungește astfel inutil, iar angajatul se vede nevoit să rămână peste program la birou, pentru că nu a reușit să se organizeze suficient de bine încât să termine la timp cu rezolvarea task-urilor.
Dar ce ai zice dacă ți-am spune că există o soluție pentru această situație? O tehnologie nouă și inovatoare, de abia introdusă anul acesta pe piața și care a revoluționat consumul de tutun la nivel mondial. În Japonia este deja un fenomen, mai ales că poate fi folosită și în interiorul restaurantelor. Dacă nu te-ai prins deja, vorbim despre IQOS, un aparat de ultimă generație, fără fum, fără scrum și cu mai puțin miros. Astfel îți iei doza de nicotină chiar la masa restaurantului, te întorci în timp util la birou, îți termini treaba mai repede și ajungi mai devreme acasă seara.
-
Te angajezi în discuții despre politică
Sunt multe situațiile în care colegii de muncă se ceartă între ei pe teme politice. Aceste discuții, importante, de altfel, în contextul socio-politic actual din România, nu își au rostul la locul de muncă. Nu numai că aprind spiritele și duc la conflicte între colegi, dar îți și irosesc inutil timpul. Nici nu mai menționăm de situațiile în care anumite persoane încearcă să schimbe mentalitățile oamenilor din jurul lor. Deși poate fi lăudabil, acest demers este inutil în timpul programului de muncă.
-
Te plângi prea mult de vremea de afară
Oamenii care se plâng de cât de cald e vara sunt tot cei care se plâng și de cât de frig e iarna. De ce să irosești timp inutil și să îți ocupi mintea cu lucruri pe care nimeni nu le poate controla? Învață mai degrabă să te adaptezi condițiilor de mediu și vei fi mai câștigat. Sau, dacă vrei să faci ceva cu adevărat util pentru Pământ, plantează copaci în timpul liber sau participa la o acțiune de strângere a deșeurilor. Condițiile de climă sunt influențate și de poluare sau de lipsa unei bariere verzi.
-
Te plângi prea mult de condițiile de trafic
Nu ești blocat în trafic, ești parte din trafic. Și atunci de ce să te enervezi pe un fenomen la care singur contribui? Nu mai da vina pe trafic atunci când rămâi cu zecile de minute blocat într-o intersecție în drum spre casă. Cum ar fi în schimb să lași mașina pentru bicicletă, trotinetă, metrou sau autobuz? În plus, în mijloacele de transport în comun poți citi și mailul în drum spre muncă și astfel salvezi timp prețios.
-
Îți bârfești colegii
Oamenii de nivel mediu vorbesc despre alți oameni, oamenii deștepți discută idei și concepte. Nu îți vorbi niciodată de rău colegii, respectă autoritatea și evită oamenii care își bârfesc colegi și șefii. Nu numai că acest obicei îți va mânca inutil timpul, dar te va umple și cu emoții negative, pe care le duci cu tine acasă.
Tu câte dintre aceste păcate ai comis?
Sursă foto: Shutterstock.com