Ce trebuie să știi înainte de a intra într-un proces de branding personal
Sursa foto: Unsplash.com
Crezi în tine și în visul tău de a-ți crește propriile idei de afaceri, ți-ai definit profilul viitorului business, ai chiar și ceva mijloace financiare necesare oricărui început, oportunitățile par să defileze prin viața ta…și totuși, de unde ar trebui să începi, care ar fi primul pas concret? Dar următorul? Iată câteva sugestii privind succesiunea acestora.
Primul pas. Să ceri sfatul unui specialist pe probleme de branding personal.
Pare simplu, sfaturi ai mai primit și până acum, mai ales din cele nesolicitate care sunt atât de aiuritoare, pentru simplul motiv că vin într-un moment când mintea ta nu este setată pentru a le recepționa. Probabil, ai aflat deja pe propria piele, cum se spune, că numai sfaturile solicitate sunt și cele pe care le asimilezi cu adevărat. Îți alegi un specialist sau îți este recomandat de către cei care au trecut deja prin această fază de dezvoltare personală și antreprenorială, pentru că, da, aceasta este realitatea, te pregătești să treci printr-un proces de transformare, având drept țintă amplificarea abilităților de afaceri.
Pasul doi. Acceptă procesul de evaluare propus de către specialistul de branding personal.
Deja ți-au răsărit semne de întrebare în fața ochilor, dar este un pas esențial, aproape indispensabil. Este vorba despre autoevaluare, întrebări cu tentă personală, definirea în scris a obiectivelor de ordin profesional, definirea propriilor competențe, ce aspecte ale personalității tale crezi tu că îți conferă o valoare aparte, unde vrei să ajungi cu nivelul afacerii tale, de ce crezi că aceasta are valoare în ochii celorlalți, ce crezi că poți aduci în viața celorlalți.
Fiecare element din cele menționate anterior, precum și altele asemănătoare vor trebui definite, clarificate, exprimate verbal și în scris. Vei fi supus unei evaluări care te va obliga la introspecție. Și nu este de glumit cu acest al doilea pas. Pentru că din acest proces de evaluare vor rezulta punctele forte pe baza cărora vei fi ajutat să îți clădești numele, renumele, afacerea, adică brandul personal. Aceste puncte forte se vor concretiza în strategii de branding personal și vor include toate aspectele, adică tot necesarul de timp, bani, resurse umane.
Ineditul, valoarea acestui pas pot și produce rezultate neașteptate datorită, în principal, evaluării oferite de un specialist în branding personal. Trăsături ascunse, oportunități nesesizate, abilități exploatate insuficient și multe altele pot fi decelate de către un evaluator în cadrul procesului de construire a unui branding personal.
Pasul trei. Acest pas este al treilea, dar nu cel de pe urmă, pentru că în umbra acestuia vei începe să îți consolidezi brandingul personal și, evident, să îl dezvolți, să îl crești, să devină viabil. Dacă ai înțeles mecanismul, să mai adăugăm că un adevărat proces de branding personal este un never ending story. Specialistul în dezvoltarea unui branding personal trebuie să fie mereu alături de tine, atât pentru updatarea strategiei, cât și pentru a-ți furniza un feedback obiectiv. Și acesta se va obține prin evaluarea constantă a rezultatelor obținute în creșterea afacerii sub impactul brandului personal.
Unele evoluții pot să impună o resetare a unor abordări și această fază nu trebuie privită ca o negare a celor decise și aplicate anterior. Este firesc și reprezintă, în esență, recunoașterea dinamicii prezentă în tot ce ne înconjoară. Lipsa de flexibilitate în procesul de branding personal ar fi echivalentă cu începutul sfârșitului. Brandingul personal își va pune amprenta asupra creșterii și dezvoltării afacerii tale, iar mersul acesteia îți va arăta dacă deciziile privind brandingul personal au fost realiste. Acest tip de interacțiune este valabil și în cazul în care brandul personal te susține și este esențial în cadrul unei comunități de afaceri sau a unei comunități de urmăritori pe care o influențezi sub o formă sau alta, prin percepția pe care o impui.