Ce poți face pentru ca viața personală să nu îți afecteze munca
Ce puteți face ca ceea ce se întâmplă acasă să nu interfereze cu munca și cu performanța voastră?
Iată câteva sfaturi dacă vreodată simțiți că aveți un randament mai mic de 100% la locul de muncă:
1.Încercați să utilizați munca ca pe o distragere a atenției de la ceea ce se întâmplă acasă, rămânând focusați pe sarcinile pe care le aveți la birou. Dacă nu puteți fi pe deplin concentrați asupra muncii, acum este un moment bun pentru a face lucrurile pe care le-ați amânat, deoarece le considerați plictisitoare. Aveți o mulțime de fotocopii de făcut? Utilizați acest timp pentru a îndeplini această sarcină simplă.
2.Dacă nu sunteți foarte ocupați la locul de muncă, este timpul să încercați să fiți ocupați. Cereți să participați la întâlniri sau să-i ajutați pe ceilalți colegi, pentru a vă împiedica mintea să se gândească la problemele de acasă. Concentrarea asupra altor lucruri poate deseori vindeca micile griji pe care le aveți în viața personală și vă poate face să vedeți lucrurile dintr-o altă perspectivă. Nu lăsați problemele personale să vă afecteze viața profesională. Puteți apela la un specialist pentru a trece, într-o manieră profesionistă, peste blocajul în care vă aflați.
3.Vorbiți cu câțiva colegi de încredere de la serviciu, dar încercați să păstrați acest lucru pentru pauzele de prânz sau la o cafea, departe de birou. Este bine să vorbiți cu ei despre problemele voastre deoarece ar putea să vă ajute în munca pe care o depuneți. Însă nu faceți acest lucru în mod obișnuit, dacă nu doriți să vă considerați prea dependenți de colegi.
4.Dacă vă simțiți obosiți, amintiți-vă că trebuie să rezistați cel puțin 8 ore la locul de muncă. Beți cafea, faceți pauze regulate, mergeți direct acasă după muncă și culcați-vă devreme!
5.Puteți vorbi cu managerul vostru? Dacă da, faceți-o! Explicați-i de ce nu vă descurcați prea bine. Vă poate aprecia onestitatea. Vă poate spune, de exemplu, să plecați mai devreme de la muncă pentru a vă rezolva problemele personale. Poate ajuta foarte mult.
6.Unele companii oferă asistență prin intermediul unei linii telefonice, asistență care acoperă destul de multe aspecte: probleme legate de bani, consiliere juridică sau alte tipuri de consiliere. Chiar dacă sfatul este un pic generic, vă poate indica direcția corectă.
7.Planificați-vă ceva frumos pentru weekend, chiar dacă vă petreceți timpul acasă. Dacă “acasă” este problema încercați să ieșiți și să faceți ceva care vă relaxează cu adevărat. Astfel, vă puteți simți revigorați când vă veți întoarce luni la birou.
8.Dacă într-adevăr aveți nevoie de timp liber pentru a vă rezolva problemele personale, luați-vă o zi de concediu, o vacanță sau dați un telefon la serviciu și spuneți că nu vă simțiți bine. Dacă aveți o urgență și e nevoie să plecați de la birou atunci managerul ar trebui să înțeleagă. Dacă nu, atunci acest lucru spune multe despre codul etic al companiei față de personalul ei!
Este important să vă separați viața personală de locul de muncă, acest lucru însemnând pur și simplu să arătați o față curajoasă și să vă continuați ziua. Dacă, totuși, sunteți copleșiți de viața personală, încercați să discutați cu managerul sau cu departamentul de HR. Cereți suportul HR-ului pentru a merge la câteva ședințe de consiliere psihologică. Dacă nu este ceva ce faceți în mod obișnuit, compania ar trebui să vă înțeleagă și să vă ajute.