Batman sau Superman?
Să dăm puțin timpul înapoi. Domeniul ,,resurse umane” a apărut ca funcțiune clar definită prin anii ’20. Atunci rolul său era unul administrativ, iar ulterior s-a transformat într-unul de creare de practici de resurse umane, care să răspundă nevoilor companiilor de a dezvolta, motiva, recunoaște și recompensa angajații.
Între timp, funcțiunea de HR a organizațiilor moderne a evoluat. A început să ceară mai multă profunzime – bazată pe cercetări științifice asupra comportamentului uman – și a proiectat omul de HR într-un rol de expert.
Astăzi, expertiza în procese începe să nu mai fie cel mai important ingredient și, deși rămâne necesară, ea trece în plan secund. Ea face loc agilității de a învăța din domenii conexe și – mai ales – de la angajații săi unici, care nu se mai regăsesc într-un singur pachet standardizat de programe. HR-ul devine centrat pe angajat, clientul său intern, de aceea multe companii au început să își redenumească departamentul de Resurse Umane în People Operations sau chiar Employee Experience, așa cum s-a întâmplat de curând și cu rolurile de…
Continuarea materialului o găsiți în site-ul hrmanageronline.ro.