6 moduri prin care să arăți că ești profesionist încă de la prima întâlnire de afaceri
Fie că ești la început de carieră sau doar cel mai tânăr din echipa de la muncă, poți demonstra ușor că îți cunoști bine meseria și ești un adevărat profesionist.
De la cunoștințele pe care le afișezi în domeniul tău, la modul în care te îmbraci, acestea sunt câteva dintre secretele reușitei tale profesionale la primele întâlniri de afaceri:
-
Documentează-te în prealabil
E important să cunoști în amănunt subiectele care se vor pune în discuție la întâlnire și pentru asta trebuie să-ți aloci timp pentru o documentare serioasă.
De asemenea, e bine să fii la curent cu știrile naționale și internaționale pentru a putea face față cu brio oricărei discuții.
-
Fii punctual/ă
Punctualitatea este un aspect important în orice relație de business. Încearcă să ajungi întotdeauna la timp la întâlniri, nu întârzia pentru a nu pierde timpul celorlalți, însă asigură-te că nu ajungi nici prea devreme pentru a le da șansa să se pregătească pentru întâlnire.
Dacă ajungi prea devreme este întotdeauna o idee bună să petreci puțin timp în oglindă pentru a face mici retușuri la felul în care arăți. Îndreaptă-ți spatele și intră la întâlnire zâmbind, cu încredere în sine.
-
Fii la curent cu ultimele tehnologii
Să aduci cu tine o agendă la întâlnire pare deja de domeniul trecutului. Există și în business trenduri și dacă vrei să fii la modă e de preferat să te afișezi cu un laptop Asus Vivobook sau un iPad, pe care poți arăta în mod profesionist prezentări, documente etc.
Poți impresiona și prin faptul că ești organizat și păstrezi totul la îndemână în fișiere dedicate. Evită totuși să-ți verifici mailul sau conturile de social media în timp ce ești la întâlnire. De asemenea, dacă e posibil, ține-ți telefonul pe modul silențios.
-
Îmbracă-te corespunzător
E important să te îmbraci în primul rând curat, apoi să nu porți haine șifonate și să fii cât mai discret în aspectul tău. Dacă nu îți plac costumele, poți alege o pereche de jeans negri cu o cămașă albă sau altă costumație casual elegantă, în culori neutre, și linii minimaliste.
Felul în care te prezinți contează, mai ales când e vorba de prima impresie.
-
Vorbește calm și autoritar
Dacă reușești să-ți păstrezi calmul, există mai puține șanse să te bâlbâi sau să-ți pierzi fluența în discuție.
Cuvintele sunt puternice și trebuie să știi cum să le folosești pentru ca mesajul tău să ajungă la interlocutor cât mai eficient. Asta nu trebuie să te împiedice să vorbești cu pasiune și personalitate despre subiectele în discuție, după cum scrie forbes.com
În discuție, la fel ca și în atitudinea pe care o ai la întâlnire, cel mai important lucru este încrederea de sine. Vorbește cu autoritate, ferm și nu lăsa să se strecoare în discursul tău nesiguranța sau îndoiala.
-
Fii un bun ascultător
În cadrul întâlnirii, nu te sfii să pui cât mai multe întrebări, bineînțeles relevante pentru tema întâlnirii, pentru ca informația de la finalul discuției să fie completă și clară. În plus, dacă pui întrebări, înseamnă că ai o fire curioasă și interesată.
Atenție însă ca după ce pui întrebările, să asculți cu atenție ce ți se spune, pentru a putea continua coerent șirul întrebărilor, sau pentru a putea completa discuția corespunzător.
-
Preia inițiativa
Nu te teme să vii cu idei noi sau soluții, dacă ești de părere că acestea pot rezolva probleme cu care compania se confruntă.
Așa cum a spus Elon Musk pentru cnbc.com : „e mai riscant să taci decât să vorbești”. Un adevărat lider va știi să aprecieze oamenii care vin cu inițiative pentru binele companiei.
Ferește-te totuși să vorbești prea mult sau să stârnești conflicte.
Ține cont de sfaturile de mai sus, și, dacă vrei să știi mai multe despre reușita în business, citește biografiile marilor oameni de afaceri și rămâi întotdeauna deschis să înveți lucruri noi.
Sursă foto: Shutterstock