5 moduri prin care poți crește productivitatea angajaților
Atunci când domeniul de activitate este extrem de competitiv, iar cursa pentru clienți și pentru profit este dificilă, productivitatea angajaților trebuie să devină o prioritate pentru orice manager. Discursurile și mailurile motivaționale pot avea și ele rolul lor într-o companie, însă dacă vrei rezultate mari, atunci nu trebuie să te temi să investești în angajații tăi. Implică-te în activitatea lor, fii o inspirație pentru ei, pentru ca astfel să formezi cu adevărat o echipă. Dacă vei reuși să aduni talent, disciplină, capacitate de a munci și plăcere pentru activitatea de zi cu zi la locul de muncă, atunci businessul tău va fi pe calea cea bună spre succes.
5 moduri prin care poți crește productivitatea angajaților:
- Ajută-i să fie mai flexibili
Flexibilitatea poate fi extrem de importantă pentru angajații care lucrează într-un mediu dinamic și competitiv. Dacă munca lor nu depinde de un spațiu de birou închis, atunci permite-le să fie flexibili, să lucreze în mod remote, să se întâlnească mai des cu clienții și să ia decizii care duc la performanțe mai mari din punct de vedere profesional. Desigur, pentru a le permite să fie flexibili, trebuie să investești un pic la început. Astfel de laptopuri ieftine, dar performante pentru sarcinile de zi cu zi, telefoane de serviciu cu abonament și decontarea transportului pot fi câteva soluții de început pentru a-i ajuta pe angajați să fie mai productivi chiar și atunci când nu se află la sediul firmei.
- Investește în nivelul lor de cunoștințe
Un angajat bun va rămâne performant și productiv atâta timp cât va fi mereu la zi cu ultimele noutăți din domeniu și va putea avea acces la informații și tehnologii care îi permit să-și facă treaba cât mai bine posibil. Acesta este și motivul pentru care orice firmă care își dorește ca angajații săi să evolueze ar trebui să ia în calcul programe de training-uri și workshop-uri care să îi pregătească pentru viitorul apropiat al domeniului lor de activitate. Una dintre marile greșeli pe care le poți face, ca manager, este să refuzi o astfel de investiție, de teamă că odată ce vor acumula destule cunoștințe, vor pleca în altă parte, iar astfel firma va avea de pierdut. Poți introduce chiar clauze în acest sens în contract, însă dincolo de protejarea legală pe care ai putea să o cauți, trebuie să știi că angajații care simt că devin o investiție în firmă tind să devină mai loiali locului de muncă.
- Răsplătește rezultatele bune
Productivitatea înseamnă, în primul rând, performanță, iar pentru ca aceasta să continue este nevoie să evaluezi constant și să răsplătești angajații care se dovedesc eficienți și buni în meseria lor. De aceea e necesar ca fiecare angajat să știe foarte clar care sunt obiectivele pe care le ceri de la el și cum vei evalua calitatea muncii sale. Astfel, va ști cum va fi analizată munca sa.
- Mergi pe un sistem de promovare internă
Angajații simt nevoia să știe că există un viitor pentru ei în firmă, pentru a deveni mai productivi. Odată ce ai stabilit o cultură a promovării interne în firmă, și aceștia vor avea un țel pentru care pot continua să performeze. Este foarte important ca angajații să fie capabili să vadă un viitor personal în firma pentru care lucrează, altfel te poți trezi că cei buni vor dori să plece destul de repede.
- Lucrează cot la cot cu ei
Există șefi și există lideri. Un lider, indiferent cât este de înaltă funcția pe care o ocupă, va lucra în momentele grele cot la cot cu angajații săi. Trebuie să te poziționezi ca un coleg față de ei și să obții respectul angajaților pe fondul calităților tale profesionale, nu pe fondul funcției pe care o ocupi.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: nd3000