5 lucruri pe care companiile trebuie să le știe despre noua generație care intră pe piața muncii anul acesta
Cei mai mulți tineri din Generația Z au crescut înconjurați de tehnologie, rețele sociale, sunt mereu la curent cu schimbările din acest domeniu și sunt caracterizați de atribute precum dexteritatea, adaptabilitatea, dar și rapiditatea de învățare. În aceste condiții, companiile ar trebui să se pregătească pentru intrarea pe piață a acestor tineri și să anticipeze lucrurile pe care acestea le vor căuta la un loc de muncă.
Acest lucru este cu atât mai important cu cât situația în care se află angajatorii de câțiva ani nu este tocmai una ideală. Criza fără precedent a forței de muncă rămâne de actualitate și în 2018, iar companiile sunt nevoite să învețe noi tehnici de motivare și recompensare a angajaților, pentru a-și crește retenția și a evita plecările masive.
„Găsirea forței de muncă calificate va fi o provocare și mai mare în 2018. În 2018, găsirea forței de muncă calificate la un preț competitiv va fi mai grea decât în 2017, mai ales ținând cont de toate schimbările legislative din ultima perioada”, este de părere Liviu Tudor, antreprenorul care controlează dezvoltatorul imobiliar Genesis Property. „Companiile vor trebui să aloce resurse suplimentare pentru menținerea unui nivel salarial mulțumitor pentru angajat, dar totuși competitiv pentru bugetele alocate”, adaugă acesta.
În aceste condiții, iată care sunt principalele caracteristici care definesc Generația Z și cum se pot folosi companiile de aceste lucruri pentru a atrage tinerii care intră acum pe piața muncii:
Generația Z este motivată de siguranță
Spre deosebire de Millennials, care sunt adeseori percepuți drept idealiști și motivați de un scop anume decât de un salariu confortabil, Generația Z ar putea înclina mai degrabă spre stabilitate financiară și salarii competitive. Aceștia sunt tinerii care au crescut în perioada de criză din 2008 și și-au văzut părinții făcând sacrificii financiare, așa că au crescut cu un simț al pragmatismului. De aceea, ei vor fi atrași de companiile care le pot garanta stabilitate, siguranță și un plan atractiv de promovare sau de creșteri salariale.
Generația Z ar putea fi mai competitivă
Dacă Millennials au excelat la capitolul de muncă în echipă, Generația Z este văzută ca fiind mai competitivă. Tinerii vor să lucreze pe cont propriu și să fie recompensați pe propriile lor merite, mai degrabă decât pe meritul unei întregi echipe. Această generație va fi dispusă să muncească din greu, dar tinerii se vor aștepta ca eforturile lor să fie și recompensate pe măsură.
Generația Z vrea independență
Tinerii din Generația Z sunt cu 55% mai predispuși să își deschidă propria afacere decât Millennials, scrie Forbes. Un sondaj realizat pe elevi de liceu arată că 72% dintre aceștia visează să conducă propriul business, iar asta cât mai repede. Pentru că au crescut cu exemplele unor oameni de afaceri de succes, precum Steve Jobs sau Elon Musk, ei nu mai au răbdare să capete experiență pe piața muncii și ar prefera, mai degrabă, să învețe lucrurile din mers.
Generația Z este fluentă în digitalizare
Tinerii care au crescut în era smartphone-urilor, a aplicațiilor și a rețelelor sociale sunt cu adevărat fluenți în mediul digital și au capacitatea de a învăța extrem de rapid cum funcționează lucrurile în acest mediu. Ei sunt capabili să treacă rapid de la un mediu de comunicare la altul și, obișnuiți să vorbească prin mesaje pe WhatsApp, Facebook sau Telegram, ei nu vor avea o problemă în a se adapta unui mediu de lucru aflat în plină schimbare sau nonconformist.
Generația Z poate face multitasking
Tot digitalizarea de care au fost înconjurați încă de mici îi face pe tinerii din Generația Z să aibă o atenție distributivă excepțională. Pentru ei, multitasking-ul face parte din viața de zi cu zi și nu le va fi dificil să se concentreze asupra mai multor sarcini de lucru în același timp.
Sursă foto: Shutterstock/Copyright:Dmytro Zinkevych