5 cele mai importante sfaturi despre succes ale miliardarilor pentru tinerii antreprenori
Nu este o regulă care se aplică în fiecare context, dar de cele mai multe ori succesul este povestea unui om care nu a încetat să creadă în ideile sale, a muncit când alții s-au oprit și s-a luptat ca viziunea sa să devină realitate. Atunci când privești spre cei mai importanți oameni de afaceri din lume, de la miliardari la repere în inovație și tehnologie, poți tinde să uiți că și ei au fost la început, cu unele îndoieli, cu incertitudini, cu teama de a eșua imediat. Competiția poate fi dificilă, poate chiar sufocantă, ideile pot avea și puncte slabe, dar cel mai important lucru este cum reușești să depășești orice obstacol ai întâlni.
5 cele mai importante sfaturi despre succes ale miliardarilor pentru tinerii antreprenori:
-
Warren Buffett și cea mai importantă investiție pe care o poți face
Sfatul miliardarului american Warren Buffett este să nu încetezi niciodată să investești în tine: „Cea mai bună investiție pe care o poți face este în propriile tale abilități. Trebuie să faci tot ce poți ca să ți le dezvolți, altfel business-ul tău nu va evolua”. Chiar dacă școala s-a terminat de ceva vreme, asta nu înseamnă că trebuie să te oprești din învățat. Înconjoară-te de cele mai importante cărți care te pot ajuta să fii mai bun în domeniul tău, învață de la cei alături de care lucrezi, învață de la concurență și descoperă cum poți fi mai bun în fiecare zi în ceea ce faci.
-
Steve Jobs și diferența între un lider și urmăritor
Steve Jobs, fondatorul Apple și omul care a transformat tehnologia prin produsele pe care le-a lansat pe piață, spune în cuvinte foarte simple ce înseamnă cu adevărat să fii lider: „Inovația va face diferența între un lider și un urmăritor”. Caută mereu să aduci ceva nou în ceea ce faci, să depășești barierele și să muncești pentru a duce totul mai departe, la un nivel superior.
-
Oprah și lecția eșecului
Cine nu se teme de eșec atunci când intra în lumea antreprenoriatului? Însă, așa cum Oprah Winfrey spune, „eșecul este doar punctul de plecare către măreție”. Sună ca un clișeu, dar în afaceri trebuie să știi să o iei de la capăt uneori și să te lupți cu eșecul, iar dacă va fi nevoie, să înveți din el. Dacă totul ar fi simplu, atunci toată lumea ar face asta.
-
Mark Zuckerberg și definiția reală a riscului în afaceri
Fondatorul Facebook vorbește despre riscurile pe care trebuie să ți le asumi în afaceri. „Cel mai mare risc este să nu îți asumi niciun risc. Într-o lume care se schimbă foarte rapid, singura strategie care sigur va eșua este cea în care nu riști nimic”, explică acesta. Pentru Mark Zuckerberg și Facebook, în ciuda problemelor recente pe care rețeaua de socializare le-a avut, prin scandalul Cambridge Analytica și a alegerilor din SUA, povestea de succes rămâne un reper demn de urmat.
-
Larry Page și misiunea fiecărui antreprenor
Larry Page a avut o mare preocupare atunci când a înființat Google, și anume să schimbe lumea în care trăiește. Asta l-a motivat și asta l-a ajutat chiar să își atingă obiectivul. „Dacă schimbi lumea, vei munci la ceva important. Vei fi entuziasmat să te trezești a doua zi de dimineață”, declară acesta. Privind în ansamblu, este greu de crezut că toate afacerile își doresc să schimbe lumea, însă e important de înțeles faptul că fiecare antreprenor are nevoie de o misiune a sa, ca să poată trece peste toate greutățile cu care se va confrunta.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab