Cele mai mari greşeli manageriale din 2011
Pe primul loc în acest top se află compania Research in Motion (RIM), producatorul smartphone-urilor BlackBerry. Finkelstein consideră că RIM nu a fost în stare să îsi adapteze produsele, iar modelul de conducere cu doi CEO nu a făcut altceva decât să crească confuzia în rândul angajaţilor şi să încetinească progresul.
Pe locul secund în top se plasează fostul şef al Hewlett Packard, cel mai mare producător de PC-uri din lume. Leo Apotheker a reuşit “performanţa” de a pierde peste 30 de miliarde de dolari din capitalizarea de piaţa a companiei în cele aproape 11 luni de conducere.
Podiumul este completat de Reed Hastings, CEO al Netflix, companie care şi-a făcut un renume din închirierea în SUA, prin intermediul serviciilor poştale, a DVD-urilor la un pret fix. Odata cu lansarea aceloraşi servicii prin livestreaming pe internet si având ca obiectiv intrarea pe piaţa europeana în acest an, Hastings a decis să scindeze operaţiunile şi să înfiinţeze doua companii separate. Desi Finkelstein afirmă că aceasta era urmatoare mutare logica din punct de vedere al business-ului, decizia pare să coste scump compania, în conţiile în care preţurile pentru serviciile oferite au crescut, iar clienţii au dificultăţi în a obţine ceea ce îşi doresc.
Ultimul loc în top este ocupat de William Weldon, şeful Johnson & Johnson. Weldon este prezent în acest clasament din cauza problemelor cu care s-a confruntat compania în ultimul an. Johnson & Johnson a fost nevoită să retragă un număr enorm de produse: pompe de insulină, seringi, lentile de contact, şampon pentru copii şi diverse medicamente (Tylenol, Benadryl, Rolaids).