Ce poti face daca iti dezamagesti echipa?
Ce este de facut? Sunt doua directii importante pe care trebuie sa le urmam: sa ne recunoastem greseala (daaa, poate fi foarte greu cateodata, dar este necesar) si mai apoi sa o reparam. Daca promisiunea nu mai poate fi dusa la indeplinire din motive independente de vointa noastra (as zice eu foarte aproape de forta majora), e recomandat sa aducem la cunostinta echipei acest lucru si impreuna sa gasim o solutie.
Mai putem dezamagi cand, neatenti la motivatia celor din jurul nostru, tindem sa le oferim ce credem noi ca i-ar motiva sau, si mai rau, ce ne-ar placea noua. E frumos sa primesti o excursie in Barbados (pentru cine n-ar fi?) insa, daca pentru subalternul tau o stragere de mana si sincere felicitari in fata intregii companii face cat zece excursii in Barbados, cu siguranta l-ai dezamagit.
Ce poti face pentru a preveni astfel de situatii? Mai multa atentie indreptata catre echipa ta, mai multa claritate, mai mult interes sincer exprimat.
Si pentru ca am adus in discutie atentia catre ceilalti, cand ai vorbit ultima data cu „cel mai neinsemnat” om al echipei tale? Stii cum il cheama? Stii ce-l motiveaza? Stii de ce face parte din echipa ta si nu este la concurenta? Cu siguranta „nu ai timp pentru astfel de lucruri”, esti ocupat cu afacerea, insa un lider trebuie sa isi gaseasca timp. Business-ul se face cu oameni si, ca sa fiu mai exacta, cu emotiile oamenilor si nu e nimic mai daunator pentru o companie decat un lider care se uita mai intai la cifre, si mai apoi la oameni. Asadar, cu cine vei avea o discutie astazi?
Dana Burghel, Executive Director, learning about