10 principii pentru administrarea fericirii in companie
Actionam impotriva propriei noastre fericiri, este de parere Harmon, citand rezultatele studiilor din domeniu. Specialistul se intreaba ce ne face fericiti? Banii, familia, prietenii, gandirea pozitiva, controlul, telurile pe care ni le propunem.
Potrivit lui Ken Harmon, fericirea este profitabila, un angajat fericit fiind mai activ, mai motivat si mai loial fata de organizatie.
Perspectivele traditionale asupra managementului, al carui scop este intotdeauna profitul, il considera pe angajat o masina, in vreme ce managementul modern angajatii au mai multa mobilitate si cauta un sens in ceea ce fac.
Potrivit lui Harmon, managerii trebuie sa urmeze zece principii pentru administrarea fericirii in companie
1. Fii flexibil!
Asigura angajatilor programe de munca flexibile. Da-le posibilitatea sa lucreze de la distanta, sa munceasca mai putine zile pe saptamana, dar mai multe ore pe zi sau orice aranjament care se potriveste cu nevoile si stilul lor de viata.
2. Fii corect!
Nu da dovada de “favoritism”. Daca un manager tinde sa aloce unui angajat sau unui grup de angajati sarcini mai bune, cresteri mai mari de salarii etc, acest lucru diminueaza considerabil fericirea celorlalti colegi.
3. Fii transparent!
Explica-ti deciziile. Uneori, un manager trebuie sa refuze o cerere. Nu refuza fara o explicatie. Furnizeaza ratiunea din spatele deciziei. Poate ca va dura mai mult si pare ineficient, dar beneficiile depasesc orice lipsa de ineficienta.
4. Concentreaza-ti atentia asupra oamenilor!
Angajeaza oamenii potriviti de la bun inceput. Nu lasa ca “amptitudinea” sa aiba prioritate asupra “atitudinii”. Daca angajezi pe cineva cu o atitudine negativista, este foarte dificil sa-i corectezi comportamentul, iar comportamentul poate avea un efect “radioactiv” asupra culturii organizationale.
5. Asculta-i pe oameni!
Fa-ti timp sa asculti ce are de zis fiecare angajat in parte, nu doar sa comunici cu grupurile. Fiecare persoana este diferita si vrea sa fie auzita.
6. Distreaza-te la serviciu!
Promoveaza rasul la locul de munca. Rasul creste retentia personalului. Nu privi niciodata rasul si neseriozitatea ca pe ceva negativ.
7. Acorda libertate de actiune!
Da-le angajatilor multa libertate in luarea deciziilor. Chiar si in situatiile in care managerul stie dinainte solutia, permite-le angajatilor sa-si urmeze propria cale in gasirea unei solutii. Acest lucru ii va face sa se simta autonomi si le va dezolta abilitatile de luare a deciziilor pe termen lung.
8. Lauda succesul!
Foloseste fiecare ocazie pentru a lauda eforturile si reusitele unui angajat, oricat de mici ar fi. Fii sincer si lauda deschis si in mod public.
9. Incurajeaza-i pe oameni sa fie ei insisi!
Lasa-i pe angajati sa-si decoreze birourile cu obiecte personale. Le da un sentiment de identitate si ii ajuta sa se inteleaga unii pe ceilalti.
10. Fii etic!
Fii atent la luarea tuturor deciziilor, chiar si a celor care nu-i afecteaza direct pe angajati. daca un manager este considerat total lipsit de etica, atunci angajatii au tendinta de a nu-l mai sustine.
Dr. Ken Harmon a fost ales, incepand cu iulie 2009, decan al Coles College of Business din cadrul Kennesaw State University, a doua cea mai mare scoala de afaceri din Georgia, iar in prezent ocupa pozitia de Interim Provost si Vicepresedinte al Kennesaw State University. Dr. Harmon, Dinos Eminent Scholar Chair of Entrepreneurial Management si profesor de contabilitate, a colaborat cu sapte scoli de afaceri de prestigiu din Statele Unite si a detinut pozitii de conducere in cadrul a cinci dintre acestea. Kennesaw State University ofera un program Executive MBA in Romania in parteneriat cu Asebuss Business Schoool.