Necesitatea schimbării HR-ului și adaptarea la noul context
MARIA TĂTARU, HUMAN RESOURCES DIRECTOR ARCTIC a vorbit pentru Revista HR Manager despre necesitatea schimbării, pandemie, provocări, adaptare și soluții.
CUM AȚI DESCRIE ÎN CÂTEVA CUVINTE ANUL 2021 DIN PUNCT DE VEDERE AL SCHIMBĂRILOR ORGANIZAȚIONALE, AL MODULUI ÎN CARE MUNCIM ȘI TRĂIM, AL RELAȚIILOR INTERUMANE, RESPECTIV AL CLIMATULUI DE BUSINESS?
Anul 2021 a continuat sa fie anul transformării culturale pentru organizația noastră, transformare începută încă înainte de contextul pandemic, care însă a trebuit să fie adaptată acestuia. Trecerea de la cultura tradițională nu este ușoară, pentru că acest context oferă o anumită stabilitate care a căpătat altă dimensiune, în principal în 2021 în HR și nu numai.
Nu am mai putut vorbi despre nevoia de a recunoaște schimbarea, ci despre necesitatea schimbării și adaptării la noul context.
Evident, schimbările din sfera de Resurse Umane au fost semnificative, de la cele din zona de recrutare, la cele legate de dezvoltare și instruire, totul a fost mutat în mediul online. Așadar, adaptarea la competențele digitale s-a realizat imediat, și nu în timp, cum poate eram obișnuiți.
2021 a fost, de asemenea, anul în care am conștientizat mai mult decât oricând faptul că, într-un cadru care reunește mai multe persoane, lucrurile nu se pot întâmpla întot-deauna cu lejeritatea pe care o aveam în trecut prin prezența fizică și interacțiunea directă.
Perseveranța a devenit o competență im-portantă, astfel că înainte de a propune noi idei unei echipe remote, este nevoie de o pregătire mult mai documentată decât poate era necesară în trecut, este nevoie de susținători, de ambasadori interni care să promoveze aceste schimbări.
Ceea ce sigur nu a fost diferit nici în 2021, și va continua să fie la fel și în viitor, este nevoia de apartenență a oamenilor la un grup, echipă, comunitate, nevoie care, da, a fost mult acoperită prin tehnicile și magia online-ului, dar care au fost de asemenea susținute de un leadership autentic, bazat constant pe comunicări directe și interacțiuni personale chiar și în mediul online. Putem spune că pandemia a reprezentat o perioada de tranziție către servant leadership.
CARE SUNT CELE MAI IMPORTANTE LECȚII PE CARE LE-A ÎNVĂȚAT ARCTIC PE PARCURSUL ANULUI 2021 aflați accesând materialul publicat în site-ul www.hrmanageronline.ro.