O metodă convivială de recrutare – La Redoute îşi caută angajaţi pe Facebook
"Ca să modernizez imaginea La Redoute, să conving talentele, metoda de recrutare trebuie să fie percutantă. Navighez mult pe job boarduri şi biblioteci de CV-uri online, îndrăznind o abordare directă. Rolul meu este să fiu ambasador al mărcii şi să demonstrez că proiectul întreprinderii s-a schimbat", a declarat Emilie Martens pentru Les Echos.
După ce a identificat oamenii care corespund noii strategii a grupului (stilist, designer, webmarketer, personal, vânzări), responsabilul relaţiilor umane îi contactează prin intermediul unui mesaj pe telefonul mobil sau al unuia lăsat pe Facebook sau LinkedIn.
Primul mesaj, unul convivial, este menit să stârnească curiozitatea. Dacă cel interpelat se arată interesat, Emilie Martens începe să schimbe câteva impresii cu posibilii viitori angajaţi pe teme specificie: modă, relaţii cu clienţii, logistică sau decoraţiuni (pentru că La Redoute vrea să se reinventeze atacând segmentul designului de interior). Tânăra directoare nu foloseşte un limbaj de recrutor, ci unul relaxat, centrat pe provocările unei experienţe unice.
Procesul de recrutare continuă apoi după metoda clasică. Au loc mai multe întrevederi şi teste de personalitate. Cât despre prezentarea ofertei salariale, perspectiva La Redoute este una strictă: dacă angajatul este interesat de bani, colaborarea va fi doar una de scurtă durată. Se caută oameni dornici să participe la redresarea întereprinderii.
Directorul resurselor umane de la La Redoute contactează oameni care nu sunt, oficial, în căutarea unor noi perspective în acel moment. Campania de recrutare poate fi făcută în acest fel pentru că sunt angajaţi puţini oameni, în jur de 70 pe an. Jumătate din noile profiluri au fost însă angajate astfel, inclusiv responsabilul relaţiilor cu clienţii, profesionist cu o experienţă de 20 de ani. Totuşi, cadrele superioare pentru companie sunt angajate cu ajutorul cabinetelor de specialitate.