Mos Craciun de firma
Decembrie… luna sarbatorii, a cadourilor si a petrecerilor de firma. Chiar daca au depasit varsta copilariei, mai toti angajatii cred in Mos Craciun, deci asteapta un dar. Nu are importanta marimea firmei, nici a cadoului, ci gestul. Orice buget ati aloca, il puteti considera drept o investitie in imagine. Oamenii vorbesc, se lauda, le place sa spuna in familie, intre prieteni, cu vecinii, ca lucreaza intr-o firma care isi pretuieste angajatii.
La firma, Mos Craciun nu face diferente, nu ia cadouri scumpe sefilor si ieftine pe masura ce coboara treptele organigramei. Diferentele, stim bine, apar intre firme, unele ofera excursii in strainatate, altele nimic, dar asta nu e vina Mosului.
Tot in numele lui trimitem cadouri colaboratorilor de tot felul. Calendare si agende? Chiar nu mai exista creativitate? Cadourile din partea firmei sunt o alta componenta de imagine. Nici in acest caz bugetul nu este important, ci alegerea cadoului, felul in care este ambalat, personalizat, modul de expeditie. Cadoul va fi insotit de o felicitare, iar personalizarea se va face cu eleganta si discretie.
Pentru cadourile si felicitarile primite se transmit multumiri. Cand darurile vin la mai multe persoane din acelasi birou sau firma, se va desemna un responsabil cu multumirile. Pentru cadourile primite special de o persoana, si multumirile vor fi personale.
Petrecerea de Craciun sau de sfarsit de an se poate organiza la firma sau intr-o locatie aleasa in acest scop. E bine ca invitatia sa fie adresata personal si sa contina coordonatele necesare (locatie, adresa, ora de sosire, durata petrecerii, stilul petrecerii, codul vestimentar).
Politicos este sa raspundem invitatiei, mai ales in cazul in care organizatorii au nevoie de o estimare a numarului de participanti (in acest caz mentionam pe invitatie RSVP si persoana de contact). Daca decidem sa nu participam nu e nevoie de justificari. Este dreptul oricui de a refuza, motivele ii apartin si totul se opreste aici. Nu va folositi de acest drept pentru a va exprima nemultumirile sau frustrarile. Organizatorii hotarasc daca invitatia este valabila si pentru partenerii de viata. De obicei, acest lucru se intampla mai degraba la aniversarea firmei sau se alege o ocazie speciala. E greu sa te ocupi si de partener, mai ales atunci cand nu cunoaste pe nimeni. In plus, daca vin multe persoane straine s-ar putea ca atmosfera sa nu mai fie la fel de amicala. Cu exceptia cazurilor in care se organizeaza petreceri tematice, vestimentatia va fi aleasa in functie de momentul zilei, de locatie, de tipul petrecerii (club, restaurant, discoteca, cabana etc).
Pentru a veni in ajutorul invitatilor, e bine sa se mentioneze pe invitatie codul vestimentar recomandat. Daca serviciul cere un anumit comportament, la fel e si cu petrecerea de serviciu. Chiar daca nu vi se pare potrivit pentru distractie, codul comportamental sta sub semnul moderatiei. Ma imbrac, dansez, mananc si beau astfel incat sa nu am motive ca a doua zi sa plec privirea.
Nu folosim ambianta petrecerii pentru a cere favoruri, a face observatii sau a plati polite. E un moment de sarbatoare si suntem acolo pentru a ne bucura.
Petrecere frumoasa si La multi ani!