Miscare versus relaxare
ALERGATUL DE CRIZA
Chiar daca la nivel national nu stam foarte bine, in lume,
tot mai multe persoane prefera sa elimine stresul prin miscare, facand sport
acasa sau la sala. Pana si Barack Obama a optat pentru propunerea de aparatura
wellness pentru acasa, continuandu-si programul obisnuit de exercitii in
propriul apartament, chiar si pe durata summitului G8.
La noi, cele mai cautate echipamente de fitness sunt benzile
de alergare.Exercitiile care se bazeaza pe alergare sunt simple, urmaresc o miscare
naturala a corpului, motiv pentru care majoritatea persoanelor prefera sa
adopte acest tip de activitate cardio. Tot la mare cautare sunt si bicicletele
de camera, mai ales datorita pretului accesibil.
In ceea ce priveste costurile pe care le presupune o investitie
in echipamente de fitness, acestea variaza de la 100 de euro (Wellness Ball) la
cateva sute de mii de euro, in cazul amenajarii unui centru wellness.
„Piata locala nu este
inca una matura, insa este in crestere, deci poti avea profit daca produsele si
serviciile oferite sunt de o calitate net superioara", spune Dimitrios Sabalis,
Executive Director Global Eye Investments, unul dintre liderii pietei in
domeniul furnizarii echipamentelor de fitness. Sabalis a observat ca tot mai
multi romani practica sportul sau orice alta activitate prin care se mentin in
forma.
RELAXAREA DE ACASA
A doua categorie de consumatori dornici sa scape de stres
este a celor care prefera sa-si descreteasca fruntile si sa uite de criza relaxandu-se.
Asa cum spuneam si la inceputul articolului, firmele care distribuie produse de
relaxare au fost mai putin atinse de criza. Este si cazul companiei Osim –
intrata pe piata locala cu primul magazin in luna decembrie a anului trecut.
„Am observat ca in ultimele luni, consumatorii s-au orientat catre produse de
masaj. Interesul pentru fotoliile de masaj a fost si este mare in continuare",
spune Sorin Stancu – Vicepresedinte Dezvoltare Business & Strategie la
Osim.
Acest lucru nu este chiar intamplator. Orientarea spre un
anumit tip de produs tine si de sezonalitate. Primavara si vara lumea este mai
interesata de aspectul fizic sau pur si simplu prefera sa faca miscare in parc,
in aer liber. Toamna si iarna, majoritatea se retrag acasa, pentru a se relaxa.
La nici un an de la intrarea pe piata a francizei Osim, cele
mai bine vandute produse sunt centurile de masaj, dispozitivele de masaj pentru
picioare si gambe, dispozitivele pentru masajul capului si umidificatoarele de
aer. In ceea ce priveste diversitatea produselor, preturile sunt cuprinse intre
100 si 17.000 de ron. Preturile celor mai vandute produse variaza intre 600 si
1.600 de ron.
SPA-UL, DESTINATIE DE VACANTA
Pentru cei cu dare de mana, spa-urile sunt locul potrivit cand
vine vorba despre relaxare. Spre deosebire de industria frumusetii sau a
produselor de lux, care nu au fost ocolite de criza, in spa-uri, numarul clientilor
a ramas neschimbat fata de anul trecut. „Exista persoane care renunta uneori la
bugetul alocat unei vacante sau achizitiei unei haine si isi ofera o sedinta de
spa pe saptamana. Sau inlocuiesc o vacanta scumpa in strainatate cu o vacanta
la un spa din tara", spune Liliana Paraipan,
Director General la Eden Spa. Majoritatea clientilor prefera masajele de
relaxare, de detensionare, terapiile antistress (baile cu saruri si uleiuri
esentiale de lavanda, impachetarile cu produse cu efect calmant, hidroterapie
uscata) si serviciile de detoxifiere. Terapia pe baza de struguri cu scop de
regenerare si tratamentele pe baza de afine (utile in procesul de detoxifiere si
imunizare a organismului) sunt vedetele sezonului. Si pentru ca am adus vorba
despre clienti, in cazul centrelor spa, chiar daca numarul barbatilor preocupati
de aspectul fizic si ingrijire este intr-o continua crestere, femeile continua
sa predomine. „As putea spune ca nu mai este o simpla curiozitate ca un barbat
sa mearga la spa. Mai mult, au inceput sa se practice si cadourile sub forma
cardurilor-cadou spa pentru barbati", declara Paraipan.
In cazul Eden Spa Bucuresti, proportia este de 75-80% in
favoarea femeilor, in timp ce pentru The Spa din Hilton Sibiu, aceasta este de
50%. Barbatii apeleaza la spa in special pentru masaje si hidroterapie, iar
femeile adauga si tratamente faciale, exfolieri, impachetari, tratamente antiimbatranire.
RELAXARE INTRE DOUA SHOPPINGURI
Cineva s-a gandit inclusiv la persoanele care frecventeaza
centrele comerciale si obosesc facand shopping sau cautand tinuta perfecta… Baneasa Shopping City,
de pilda, a fost prevazut chiar din faza de proiectare cu astfel de zone.
Potrivit Loredanei Croicea, Sales & Marketing Director al Baneasa Shopping
City, majoritatea culoarelor din interiorul centrului sunt prevazute cu zone
special amenajate, in care exista fotolii de masaj contra cost.
La sfarsitul lunii mai a.c, Organizatia Mondiala a Sanatatii
(OMS) tragea un semnal de alarma: un roman din patru este obez, iar fiecare al
doilea roman are probleme cu greutatea. Doua dintre cele mai importante cauze
indicate de specialisti au fost stilul de viata sedentar si alimentatia
defectuoasa. Cu o situatie asemanatoare se confrunta si Statele Unite. Potrivit
site-ului AmericanTrails.org, 60% dintre adulti nu fac cele 30 de minute de
sport recomandate zilnic, iar 30% sunt sedentari. Altfel spus, ar fi util sa va
ganditi de mai multe ori cand alegeti relaxarea sau miscarea.