Liderii actuali trebuie să fie pregătiți să le ofere sprjinul celor din echipă
Liderii actuali trebuie să fie pregătiți să le ofere colegilor nu numai instrumentele necesare pentru desfășurarea activității, ci și suport emoțional.
Din cei aproape 20 de ani de carieră în domeniul financiar, Elena Dragu – Head of Accounting and Controlling, Siemens România, i-a petrecut pe ultimii 15 în cadrul echipei Siemens. Pe întreg parcursul profesional a fost responsabilă de proiecte ample conectate direct cu evoluția organizației: de la planificarea, monitorizarea și optimizarea principalilor indicatori financiari, până la procese fundamentale de transformare ale companiei, cum ar fi separări și integrări de companii operaționale și strategice.
Coordonarea departamentulului financiar al unei companii precum Siemens, cu un portofoliu atât de vast – care se concentrează pe infrastructura inteligentă pentru clădiri și sisteme de energie distribuite, pe automatizarea și digitalizarea în industriile de proces și producție – reprezintă o adevărată provocare, de care nu îți mai dorești să te desprinzi, ne mărturisește Elena.
Pe lângă gestionarea zilnică a sarcinilor, toată această perioadă de criză sanitară a însemnat eforturi constante de menținere a activității la cel mai înalt nivel. A fost necesar să ne adaptăm la schimbările apărute într-un timp record, fie că vorbim despre efervescența legislativă, modul de lucru sau măsurile de siguranță implementate. “Odată cu recomandările de sănătate și siguranță venite din partea autorităților, nu numai că am fost nevoiți să ne adaptăm unui nou model de lucru, de la distanță, ci și să ținem pasul cu schimbările legislative, pe care le-am monitorizat continuu pentru a lua cele mai potrivite măsuri/decizii atât pentru organizație, cât și pentru colegii noștri.”, afirmă Elena.
Un element esențial a fost comunicarea din cadrul întregii echipe, care s-a realizat cu regularitate, prin intermediul managementului companiei și al newsletterelor interne. “Făcând parte din celula de gestionare a situației de criză, am realizat cât este de importantă comunicarea.” Totodată, colegii au depus toate eforturile pentru a menține strânsă legătura cu clienții și partenerii, relație pe care și-au propus să o ducă la alt nivel: acela de anticipare a nevoilor și susținere în procesul de digitalizare.
Chiar dacă birourile s-au mutat acasă, și inițial oamenii au avut impresia că beneficiază de mai mult timp pe care și-l pot dedica familiei sau altor activități, în realitate, au fost nevoiți să învețe cum să găsească echilibrul între cele două planuri. Liderii actuali trebuie să fie pregătiți să le ofere sprjinul celor din echipă: atât moral, cât și legat de instrumentele necesare pentru a-și desfășura activitatea. “Pe lângă aplicațiile digitale și resursele puse la dispoziția colegilor, este important ca aceștia să aibă parte de susținere din punct de vedere emoțional. Cu toții ne dorim să ne păstrăm concentrarea, să fim cât mai eficienți, însă pentru a avea rezultate pe termen lung, avem nevoie să lucrăm constant cu prioritățile și emoțiile noastre, pentru a preveni fenomenele de suprasolicitare, de tipul burn-out.”, adaugă Elena.
Persoanelor care ocupă poziții de conducere în prezent le revine o misiune cu atât mai importantă, în această perioadă, întrucât trebuie să acorde o atenție sporită dinamicii echipei, să anticipeze scenarii posibile, pe fondul lipsei interacțiunii sociale, și să prevină situații limită. Crearea de obieceiuri sănătoase, implementarea unui program flexibil al orelor de lucru și posibilitatea de alegere a locului de defășurare a activității, potrivit nevoilor fiecăruia, reprezintă doar câteva soluții pe care managerii le pot integra în cadrul echipei.
Există o presiune resimțită de către toți cei din mediul de afaceri, determinată de o serie de factori precum: tranziția accelerată către o altfel de normalitate, dinamica societății și transformările din sectorul economic – ceea ce poate duce la o stare de epuizare. “Toate schimbările atât din sfera personală, cât și cele din cea profesională, trebuie abordate din perspectiva optimă. În primul rând, trebuie să avem răbdare cu noi înșine, pentru ca mai apoi să putem găsi cele mai bune soluții pentru bunul mers al activității.” În anul fiscal 2020, care s-a încheiat la 30 septembrie 2020, Grupul Siemens AG (Berlin și Munich) a generat venituri de 57,1 miliarde de Euro și un profit net de 4,2 miliarde de Euro. La 30 septembrie 2020, compania avea în jur de 293.000 de angajați în întreaga lume. Mai multe informații sunt disponibile pe www.siemens.com.
#ChooseToChallenge #WorkLifeBalance