Ierarhia performantei
Desi vorbim de un efort destul de mare, avand in vedere ca modelele actuale de business exista de ceva timp, iar unele companii abia acum au inceput sa le inteleaga cu adevarat si sa obtina succese de pe urma lor, trecerea catre o organizatie tip retea reprezinta, in opinia mea, o solutie la multe dintre provocarile existente pe piata.
De la clienti care nu mai dispun de aceleasi bugete ca pana acum, dar vor produse/servicii la fel de bune, pana la nevoia de a dezvolta o afacere cu resurse putine, dar cu tinte de profit mari. De la tendinta in crestere, la nivel de angajati, de a echilibra viata personala si profesionala, pana la presiunea generatiei Y si lipsa lor interes si atitudinea rebela fata de structuri si ierarhie.
Imaginati-va cum ar arata o companie daca s-ar decide sa:
- renunte la ierarhia formala si sa instituie o ierarhie a performantei, avand la baza recompensa pe baza de rezultate, nu pe baza de vechime in companie;
- externalizeze serviciile administrative catre angajatii care si-au infiintat firmele proprii si devin furnizorii preferati sau catre alte firme;
- lanseze un sistem de recompense variabile, in functie de rezultate si incasari, nu doar in functie de contracte;
- renunte la solutii IT costisitoare, transformandu-se intr-o comunitate, in care toti contribuie si oricine din sistem poate sa acceseze de la distanta informatiile necesare;
- le ceara angajatiilor sa lucreze de acasa sau de la distanta, singurul lucru care conteaza fiind respectarea termenelor limita si parametrii proiectelor in care sunt implicati.
Acestea sunt doar cateva idei care va pot duce mai aproape de o organizatie tip retea. In mod evident, in unele companii nu se poate aplica acest concept in totalitate si aici intrebarea este: Cum poate fi adaptat la structurile existente?
Ganditi-va cum ati putea sa va optimizati ecuatia de business utilizata in trecut, dar care, din motive de comfort, nu a fost analizata serios pana acum.