Eticheta la birou pentru lideri
• Gandeste inainte sa vorbesti! Iar daca tot ai grait, tine-te de cuvant!
• Nu abuza de functia pe care o ai! Nu pleca mai devreme pentru ca tu esti seful! Daca, din contra, ai mult de lucru si stai pana tarziu, fii atent ca subalternii tai sa nu faca acelasi lucru… doar ca sa dea bine!
• Nu face presiuni asupra celorlalti doar pentru ca sa arati ca „tu esti seful“.
• Respecta o usa inchisa! Deschide-o numai daca esti sigur ca persoanei respective i-ar prinde bine sa socializeze.
• Tine-ti problemele si parerile personale pentru tine! Nu veni cu problemele personale la birou si, mai ales, nu face aprecieri de valoare asupra activitatilor extra job ale colegilor, chiar si atunci cand acestea ar putea afecta imaginea companiei. Toate aceste provocari se rezolva fata in fata.
• Respecta-ti colegii! Accepta ideea de „ceilalti“. Rezolva problemele ivite in particular, nu in fata clientilor!
• Nu folosi telefonul mobil sau alte gadgeturi in timpul meetingurilor, trainingurilor etc.! Doar pentru ca esti manager si ai lucruri „mai importante de facut decat ceilalti“ nu-ti da dreptul sa trimiti SMS-uri sau e-mailuri in timpul intrunirilor. Daca stii ca vei fi obligat sa faci asta, cere permisiunea inainte de inceperea intalnirii.
• Nu barfi! Orice ai face, barfa va exista, insa nu este deloc indicat sa participi. Singurul lucru bun din „barfa la serviciu“ este sa ii folosesti partea pozitiva: sa-ti impartasesti ideile legate de activitatea ta intr-o maniera „informala“.
• Orice faci pe timpul zilei, chiar daca nu esti la job, te defineste!
Imi place sa cred ca exista printre noi mai multi lideri decat manageri si ca pe toti ne caracterizeaza bunul simt, atitudinea corecta, caracterul si integritatea. Iar cu toate acestea la indemana, regulile de mai sus sunt o nimica toata si vin de la sine!
Dana Burghel – Work–Life Balance Coach
Oblio Learning – authentically different