Cuvintele care “te indică“ drept depresiv
Statisticile arată că, anual, companiile europene pierd în jurul a 82 de miliarde de euro din cauza unei afecțiuni complexe: depresia. Conform OMS, la nivel mondial, costurile productivității scăzute cauzate de depresie și anxietate fiind de 1.000 de miliarde de dolari. De asemenea, depresia e considerată de OMS ca având cea mai mare contribuţie la nivelul de dizabilitate globală.
„Am observat că utilizatorii care au primit în cele din urmă diagnosticul de depresie au utilizat mai des pronumele personal la persoana întâi, acest lucru sugerând o preocupare pentru propria persoană”. Care este rostul acestei observații notată de către o echipă de cercetători condusă de Johannes Eichstaedt?
Mesajele publicate pe Facebook ar putea dezvălui dacă utilizatorii suferă de depresie, potrivit unui studiu publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences. Astfel, cuvintele pe care oamenii le includ în mesajele publicate pe reţelele de socializare pot indica dacă sunt afectaţi de o posibilă depresie şi au nevoie de ajutor pentru îmbunătăţirea sănătăţii mintale. Oamenii de ştiinţă au studiat cazurile a 683 de persoane care au apelat la serviciile de urgenţă ale unităţilor medicale şi au analizat paginile acestora de Facebook.
În timp ce majoritatea participanţilor nu au prezentat semne de depresie, 114 au fost diagnosticaţi cu depresie pe baza istoricului lor medical.
Și cuvintele sunt…
Mesajele conţinând cuvinte precum „ugh” (”of”), „dor”, „ură”, „durere”, „lipsă”, „plâns” şi „lacrimi” au fost mai frecvent atribuite persoanelor diagnosticate ulterior cu depresie.
Analiștii notează că, întrucât cazurile de depresie şi suicid urmează o tendinţă ascendentă în Statele Unite, platformele media de socializare ar putea oferi o oportunitate pentru cercetători de a avea acces la informaţii privind problemele de sănătate mintală. Însă rezultatele ridică semne de întrebare cu privire la respectarea dreptului la protejarea datelor personale legate de starea de sănătate. În acest sens, cercetătorii au recunoscut că punerea în aplicare a unui algoritm ar putea modifica mesajele publicate pe reţelele de socializare.