Consultanta de imagine
Imaginea este
prima carte de vizita a unei persoane. Cand facem cunostinta cu cineva suntem
evaluati dupa imbracaminte, machiaj, igiena personala, gesturi, postura,
atitudine, abia apoi vorbim, ne prezentam. In comunicare, 7% reprezinta
cuvintele, 28% – limbajul paraverbal si 55% – limbajul nonverbal. Prima
impresie are o importanta capitala, a doua sansa nu mai poate exista.
Oricine poate fi
consiliat in construirea imaginii, desi majoritatea celor care apeleaza la
consultantii de imagine sunt vedetele din media si showbiz. Facand o paranteza,
imaginea vehiculata de acestia este specifica domeniului lor de activitate si
cei care-i iau drept modele fac o mare greseala. Traim intr-o cultura a
imaginii, a vizualului si tocmai de aceea avem nevoie sa intelegem cum sa ne
folosim capitalul de imagine, cum sa gasim echilibrul intre „a fi" si „a parea",
intre interior si exterior, sa fim autentici, sa fim noi insine.
Consultantul de
imagine nu impune nimic clientului sau. Contractul dintre ei presupune
crearea unui mediu de incredere necesar cunoasterii reciproce. Aceasta etapa este urmata de activitati precum
revizuirea garderobei personale, sesiuni de cumparaturi, recomandari si lectii
de machiaj, stabilirea intalnirii cu un hairstylist si schimbarea coafurii. Se
poate merge chiar mai departe cu recomandari si exercitii privind gesturile,
vocea, dictia, depinde de nevoile si de obiectivele clientului.
Consilierea de
imagine se poate face individual sau in grup, se pot organiza traininguri
pentru institutii, necesare mai ales personalului care lucreaza direct cu
publicul. Consilierea de imagine poate fi si ocazionala, daca e vorba despre un
eveniment special in familie, despre un dineu sau o gala, o intalnire cu
oficialitati sau orice alt moment deosebit. Politicienii, managerii de top,
persoanele cu functii oficiale, artistii din show-biz, vedetele, persoanele
publice sunt doar cativa dintre cei care ar trebui sa apeleze constant la acest
tip de serviciu.
Consultantul de
imagine este o persoana cu foarte bune abilitati de comunicare, are o pregatire
profesionala pluridisciplinara, are un simt estetic dezvoltat si educat. Pe langa
pregatirea profesionala, consultantul de imagine are contacte bune cu stilisti,
designeri vestimentari, make-up artisti, hair-stylisti, este bine informat in
ceea ce priveste tendintele modei, codurile vestimentare, cunoaste oferta
vestimentara si de accesorii a pietei.
Desi in Romania exista putine persoane care desfasoara
o asemenea activitate si la fel de putine cele care apeleaza la acest tip de
servicii, consultanta de imagine este necesara. Asa cum se intampla in multe
domenii, cu cat cererea se va defini si va creste, cu atat mai repede va aparea
si oferta. Ganditi-va la amploarea pe care a luat-o
consultanta pentru decorarea interioarelor. Sa fie casa sau biroul mai presus de propria persoana?