Când 70-20-10 devine regula în cultura companiei
De exemplu, la Vodafone, există diverse oportunități de a te familiariza cu valorile companiei, dar și cu jobul propriu-zis, chiar și pentru tinerii absolvenți care doresc să-și înceapă cariera în cadrul acestei companii. Ei se pot înscrie în Discover, un program de formare de lideri care îi pregătește pentru carieră. Astfel, ei pot să-și înceapă cariera în vânzări, în marketing, în tehnologie, în departamentele care gestionează serviciul de relații cu clienții sau în departamentele de suport – corporate functions, în funcție de pregătirea și interesele lor.
„La angajare, brandul nostru promite lucrul în cadrul unei companii puternice în industrie, lucrul cu colegi excepționali de la care se poate învăța și cu care se poate crește, lucrul într-o companie care se implică în comunitate, precum și lucrul în cadrul unei companii cu amprentă la nivel mondial și care oferă oportunități pentru oameni talentați”, spune Arun Krishnamurthy, Director Human Resources, Vodafone România
În funcție de rolul pe care și-l asumă fiecare, absolvenții au posibilitatea de a beneficia de sprijinul unui mentor – un manager senior din companie care are abilitatea de a ghida –, precum și de un „amic”, cineva din echipă care îi ajută să înțeleagă mediul, le facilitează integrarea și îi ajută să poată trece cu succes de primele lor săptămâni la Vodafone.
„Să găsești talente valoroase n-a fost niciodată o misiune ușoară. Ne mândrim foarte mult cu oamenii noștri și pot să spun că avem colegi cu adevărat excepționali, care sunt pasionați de munca lor, dar, în același timp, depunem un efort continuu pentru a fi siguri că avem întotdeauna la dispoziție o sursă sănătoasă de talente din care să recrutăm și să promovăm pe viitor”, spune Arun Krishnamurthy, Director Human Resources, Vodafone România.
Cei care sunt deja angajați beneficiază de training intensiv la locul de muncă – on-the-job –, sunt îndrumați și ghidați de colegii lor seniori din echipă și dispun de numeroase resurse pentru a învăța online și offline, într-un mediu prietenos și multinațional.
„Vodafone oferă o mulțime de oportunități de dezvoltare pentru cei talentați – ceea ce reflectă, într-un fel, și promisiunea brandului nostru de angajator: «we’re at our best when you’re at yours»”, adaugă Arun Krishnamurthy.
De exemplu, în multe cazuri angajații pot avea ocazia de a face rotații de roluri și de departamente în primul an de activitate, lucru care le permite să-și dezvolte rețeaua internă și să pună bazele unor relații puternice cu colegii din diverse locuri. În plus, există mai multe posibilități de dezvoltare disponibile, în funcție de aspirațiile și capabilitățile angajaților.
Angajații au acces la e-academiile Vodafone, pentru cei care doresc să-și consolideze abilitățile profesionale. Programele de dezvoltare a leadershipului oferite la nivel de țară sunt Apprenticeship in management și Leaders Hub, iar la nivel global: Inspire, programe de excelență funcționale.
Apprenticeship in Management și Leaders Hub oferă interacțiune pe parcursul dezvoltării abilității de a fi lideri, corespunzătoare etapei în care se află cariera fiecărui angajat. Programele de excelență funcționale ajută la construirea și consolidarea abilităților profesionale relevante pentru funcția angajaților.
„La Vodafone credem în modelul de învățare 70–20–10. Este un model de dezvoltare conform căruia 70% din ce învățăm are ca sursă taskurile de la job, 20% feedbackul pe care îl primim de la superiorul direct, iar 10%, trainingurile și cititul. Asta înseamnă că o mare parte din procesul de învățare are loc prin intermediul unor experiențe care adaugă valoare în și între zonele funcționale. Acest lucru trebuie să fie în primul rând responsabilitatea fiecărui angajat, care își orientează cariera în funcție de interese și obiective”, spune Arun Krishnamurthy.
Potrivit Directorului de HR al Vodafone România, cultura organizațională a companiei se bazează pe trei valori esențiale: viteza, simplitatea și încrederea. „Avem spații pentru colaborare, pentru socializare, pentru momente de liniște, într-un cadru deschis și nonierarhic.” De asemenea, compania oferă angajaților și un program care vizează starea de sănătate a acestora și îi ajută să ducă o viață mai echilibrată.
Nu în ultimul rând, politica de recompense a companiei se înscrie într-un cadru al recompensei totale, care include salarii de bază competitive, beneficii foarte bune și o cultură Pay for Performance care răsplătește performanța superioară. „Noi plătim în primul rând rolul, diferențiat mai degrabă în funcție de performanța livrată, nu de funcția deținută. Strategia noastră de Resurse Umane se concentrează pe Talent, Capabilități și Cultură, pe care le dezvoltăm încontinuu pentru a fi o organizație admirată atât în rândul angajaților, cât și de clienți și de societate în general”, mai spune Arun Krishnamurthy.