Românii și modul cum s-au “mișcat” în 2018
Românii au descoperit noi sporturi de divertisment. Fitnessul&aerobicul, cyclingul și pilatesul au fost activitățile vedetă ale anului trecut. În timp ce activitățile cu cea mai mare creștere a numărului de practicanți au fost dansurile, yoga, squash-ul. Anul trecut s-au întâmplat aceste „descoperiri”, potrivit unui studiu.
Aceasta în condițiile în care, la nivel mondial, unele dintre statistici semnalează un oarecare dezinteres pentru mișcare. Mai ales al tinerei generații. 2018 a fost anul cu cea mai intensă activitate sportivă în rețeaua 7card, utilizatorii acestei rețele adunând 1.863.000 ore de mișcare. Echivalentul a 77.525 de zile și a 213 ani. Românii nu numai că au ars un milliard de calorii, după cum arată un studiu al rețelei menționate. Dar au descoperit și noi sporturi de divertisment (menționate mai sus). Studiul a analizat activitatea abonaților în perioada ianuarie-decembrie 2018.
Abonații activi
De asemenea, studiul mai arată că 53% dintre abonații activi sunt femei și 47% bărbați. Media de vârstă a utilizatorilor este de 30 de ani, în timp ce 26 de ani este vârsta abonatului cu cele mai multe vizite la centrele de relaxare și sport. 7card este un abonament unic la o rețea de peste 650 de centre sportive, aproximativ 70% din totalitatea centrelor sportive și de relaxare din România. Abonamentul este oferit ca beneficiu extrasalarial angajaților din peste 1.500 de companii. Și pe parcursul anului 2018 a fost folosit de peste 70.000 de angajați.
Top cinci industrii cu cei mai sportivi angajați
Fitness&aerobic a fost activitatea cea mai populară în majoritatea orașelor din rețea. Urmată de cycling, zumba, kangoo jumps la București, arte marțiale, squash și pilates la Brașov. Plus dansuri și înot la Cluj, înot, cross fit și kangoo jumps la Iași, dansuri, tae boo și tenis la Timișoara. Cluj-Napoca este, de altfel, orașul cu cea mai mare ofertă de relaxare și sport raportată la populație. Și anume 27 de centre/100.000 de locuitori. Iar top cinci industrii cu cei mai sportivi angajați/cei mai mulți utilizatori au fost (în 2018): software service, automotive&componente, bunuri de lag consum, sectorul public și retail.
“Vârsta abonatului cu cele mai multe vizite la centrele din rețeaua 7card este mai mică cu trei ani în 2018 față de 2017, iar vârsta medie a scăzut cu un an, la 30, ceea ce arată că sportul a devenit o prioritate în viața tinerilor. Sunt încurajați, în același timp, și de angajatori, care vor să își fidelizeze angajații tineri. De altfel, abonamentul la sport este un beneficiu extrasalarial pe care peste 1.500 de firme și instituții din sistemul public l-au oferit salariaților, în 2018, și ne așteptăm ca numărul lor să crească la 2.000 anul acesta”, declară Andrei Crețu, co-fondator 7card.