Culoarea anului 2019 este corai cu irizații aurii, o nuanță ce denotă optimism
“Trăim vremuri complexe. Iar vremurile complexe cer culori complexe“. Așa declara Leatrice Eiseman – directorul executiv al Pantone Color Institute, autoritatea internaţională în domeniul culorilor şi a sistemelor de culori.
La fiecare sfârşit de an, prestigiosul institut alege culoarea ce va domina anul următor. Începând din 2000, compania Pantone dezvăluie în fiecare an nuanţa sau culoarea care va influența, în următoarele 12 luni, industriile modei, obiectelor decorative, produselor cosmetic și așa mai departe.
Acea stare de plutire
Culoarea aleasă pentru anul 2019 este LIVING CORAL, o nuanţă ce denotă optimism.
Mai precis, vorbim despre corai cu irizaţii aurii (Pantone 16-456). Denumit și Living Coral, după cum au anunțat reprezentanţii companiei americane Pantone, pe contul de Instagram, citaţi de Vogue.
”Aşa cum reciful de corali este o sursă de hrană şi adăpost, privim această culoare ca şi când ne-ar asigura o stare de plutire într-un mediu care se află în continuă schimbare de mai bine de 10 ani”, a explicat Laurie Pressman, vicepreşedinte al Institutului Pantone. ”Cu toată tehnologia şi tulburările politice din întreaga lume, cultura noastră globală a continuat accelerarea acestor schimbări”, a continuat aceasta.
Culoarea simbolizează nevoia de optimism, pasiunile care aduc bucurie şi dorinţa de exprimare jucăuşă, susțin cei de la Pantone.
Cromatica și consumatorismul
Supranumită “Guru al culorilor”, Leatrice Eiseman (foto) este cea care decide de aproape 17 ani care este culoarea anului în industria modei, industria obiectelor decorative şi industria produselor cosmetice. De fapt, compania Pantone organizează anual un comitet alcătuit din experţi în cromatică internaţionali, care stabilesc împreună care ar trebui să fie culoarea dominantă pentru anul următor, însă Leatrice are însă cel mai important cuvânt de spus. Eiseman a fost consultant cromatic pentru companii de renume şi este recunoscută de comunitatea din lumea modei şi a marketingului ca fiind o specialistă în cromatică. De asemenea, Leatrice este autoarea a opt cărţi ce au ca subiect culoarea şi consumatorismul, potrivit Business Insider.
Culori, culori…
Pentru anul 2018, culoarea reprezentativă a fot Ultra Violet, in timp ce pentru 2017 a fost Greenery (verde crud), nuanţă ce simbolizează noi începuturi. În 2016 au fost alese nu una, ci două culori: roz cuarţ şi albastru serenity. În 2015 a fost aleasă Marsala, în 2014 a fost Radiant Orchid, iar în 2013, verde-smarald.